דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נגלה את הרצון שלנו לצאת מה"מצרים" שלנו!

נגלה את הרצון שלנו לצאת מה"מצרים" שלנו!

בעל הסולם, מאמר "וזאת ליהודה": " חביב לנו להזכיר בעת אכילת מצה של עכשיו ענין אכילת מצה של מצרים (בקבוצת המקובלים הראשונה), משום שאנו (היום) נמצאים ג"כ כבשעת השעבוד בחוצה לארץ (ארץ ישראל היא הרצון המכוון לבורא), ואשר גם כונתינו במצוה זו להמשיך הגאולה (מפרעה, האגואיזם) העתידה להיות בבי"א על דרך אכילת אבותינו במצרים. אשר בכוונת המצוה הזו יש לנו לעורר גאולה הבטוחה העתידה לנו, על דרך מצות אכילת מצה של אבותינו (הרוחניים) במצרים".

מסופר על ההקמה של קבוצת המקובלים, שיצאה מבבל תחת מנהיגותו של אברהם (לפני 3700 שנה), במטרה להתחבר ביניהם בקשרי אהבה, ככתוב: "ואהבת לרעך כמוך". והם הרגישו על עצמם כיצד ליבם מוכבד, ושליטת האגו (פרעה ששולט עליהם) הופכת להיות קשה יותר.

אך למרות הכול הם התחילו להתגבר על ההכבדה הזאת – על אף שהאגו גדל יותר ויותר. הם הגיעו למצב הפנימי של היציאה מהאגו שלהם, שנקראת יציאת מצרים, ובמקום הקשרים האגואיסטיים שהיו ביניהם הם התקשרו בקשרי ההשפעה והאהבה שמשמעותם יציאה מעבר לגבולות מצרים.

ולכן כל הפעולות שאנחנו מקיימים בעת הסעודה החגיגית מבוצעות עם כוונה אחת ויחידה: להגיע לאותה הגאולה מהאגו. אנחנו חוזרים על כל פעולה ועל כל מנהג שנקבעו על ידי אותה קבוצת מקובלים, לפי בעל הסולם, שמסביר בצורה מפורטת מאוד כל שלב של הטקס החגיגי, מפני שזה מבטא עד כמה האדם באמת רוצה לצאת מה"מצרים" שלו!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "וזאת ליהודה", 18.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
סדר לידת הנשמה העולמית
סעודה לכבוד התחלת החיים הרוחניים
מאחל לכולם חופש ואהבה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest