דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להשיג שלמות?

כיצד להשיג שלמות?

הערה: מדענים מביעים דאגה רבה לאור העובדה שבעולם החלה מגפה של פרפקציוניזם.  לדעתם של פסיכולוגים פרפקציוניזם זו השקפה שאידיאל יכול להיות מושג. ובצורה פתולוגית, זו השקפה שלתוצאה לא מושלמת אין זכות קיום.

תגובתי: אז מה נשאר?

הערה: נשאר לסלק את כל המיותר ולהפוך חפץ עקום לישר. במהלך המחקרים המדענים הגיעו למסקנה שכל זה מביא למתח, דיכאון, חרדה, התאבדויות.

תגובתי: כלומר דרישות גבוהות שלא ניתן להשיגן, הורגות אותנו.

שאלה: מה זה "אידיאל" בחכמת הקבלה? לְמה צריך לשאוף ובשום אופן לא להיכנע, לא לוותר?

תשובתי: האידיאל, זו תכונת ההשפעה והאהבה שבה אנחנו הופכים להיות דומים לבורא. אפשר להשיג זאת בעזרת שיטה הדרגתית צעד אחר צעד. זה לא ניתן ליישום על ידי התכונות והחושים הטבעיים שלנו, שטבועים בנו בעולם שלנו. עלינו לרכוש תכונות נוספות, חושים נוספים ואז נוכל ליישם את האידיאל הזה בתוכנו.

האידיאל, זה כאשר בצורה הברורה ביותר אנחנו אוספים את כל הכוחות, התכונות של הטבע ומחברים אותם יחד למערכת אידיאלית אחת יחידה, המשלימה את עצמה בצורה הדדית עד כדי כך שאין שום דבר מיותר שצריך לזרוק מתוך המערכת וגם לא חסר בה דבר.

כלומר כל האלמנטים של הטבע נכנסים לתוך המערכת הזאת, משלימים זה את זה והמערכת מהווה כדור עגול מוחלט, מערכת אידיאלית מוחלטת. דווקא חכמת הקבלה מדברת על כך, על איך נוכל לחבר תכונות מנוגדות לְמה שנקרא קו אמצעי ואז הכול יתחיל לעבוד בצורה נפלאה.

שאלה: ומה זה חוסר שלמות, חוסר שלמות באדם ובחברה?

תשובתי: קיימות הרבה דרגות שונות ותת דרגות של חוסר שלמות. חוסר השלמות העיקרי זה להחשיב את עצמך כשלם.

שאלה: האם יש מקום לחוסר שלמות בחברה?

תשובתי: יש מקום לחוסר שלמות בחברה. דווקא הודות להרגשת חוסר שלמות, החברה יכולה לשכלל את עצמה כל הזמן. אנחנו לא יכולים לחיות בלי זה. דווקא בזה בני האדם נבדלים מבעלי חיים: יש להם הרגשה קבועה של חוסר שלמות וזה מחייב אותם להתפתח כל הזמן.

שאלה: פרפקציוניסטים רוצים לחתוך וליישר את כל זה…

תשובתי: לא צריך לחתוך ולזרוק שום דבר, מפני שבעולם שום דבר לא נברא לשווא. הכול נובע מתמונה אידיאלית של העולם שהתפרקה בכוונה לחתיכות, לפסיפס, ועלינו לאסוף ולהרכיב אותה שוב, כמו פאזל. ולכן אין אף חתיכה, אף חלקיק מיותר.

שאלה: מה זה פרפקציוניסט רוחני?

תשובתי: פרפקציוניסט רוחני, אני לא חושב שהוא פרפקציוניסט, זה פשוט אדם ששואף להרכיב באמת את כל חלקי הבריאה לתמונה אידיאלית אחת יחידה. המצב הזה נקרא "אדם", כלומר מערכת שדומה לחלוטין לבורא.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 24.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest