דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להרגיש את הבורא – חלק ב'

כיצד להרגיש את הבורא – חלק ב'

היסוד הרוחני של האדם.

השגת הבורא, זו פעולתה של הנשמה ביחס לעצמה.

השגת הבורא מלכתחילה טמונה בנשמה. האדם משתוקק לא להשגת עצמך בחיים, אלא להשגת שורש החיים, הבורא. בתוכנו קיים רישום מידע רוחני (רשימו), שמעת לעת מתגלה ודורש את מימושו. זה היסוד הרוחני של האדם. לכן מופיע אצלנו צורך דחוף לדעת הכול, מי אני, בשביל מה אני, לאן אני הולך? וכולי.

האדם אינו יכול להישאר אדיש כלפי השאלות הללו, מפני שאחרת מי הוא בעצם ובשביל מה הוא קיים? חשוב לו מאוד לגלות את מקורו וייעודו, את הנקודה ההתחלתית והסופית לפחות של הקיום הגשמי, אחרת אנחנו קיימים פשוט כמו בהמות, אפילו גרוע יותר, מפני שלבהמות אין את השאלות האלה.

נשאלת השאלה, כיצד אנחנו יכולים ליישם את הדחפים הפנימיים שלנו ולתת עליהם מענה. כאן חכמת הקבלה באה לעזרתנו והכול מוסבר בה באופן ברור. בהמשך, אם נרצה להשיג את הגילוי, אז עלינו כבר להשקיע מאמצים רציניים. הנשמה תופסת את עצמה כנברא, מרגישה את הצורך בגילו של הבורא בתוכה. וככל שהנשמה גבוהה יותר, כך ההשתוקקות הזו שלה חזקה יותר.

ראשית, אפשר לראות אפילו לפי האנשים שמגיעים אלינו ללמוד, עד כמה ההשתוקקות שלהם חזקה, קבועה ועקבית, או להיפך, עד כמה הם לא עקביים ויכולים בשקט לעזוב הכול וללכת.

שנית, בודקים את האדם בכך שנותנים לו כל מיני מכשולים בחיים, והוא מראה לעצמו ולכוחות העליונים שמפתחים אותו, עד כמה הוא מוכן להישאר בכיוון, בהתפתחות הזאת ובשום אופן אינו מתכוון להיכנע ולציית לשום הפרעות גשמיות.

מתוך שיעור וירטואלי, 23.06.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest