דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נשמה זו הידיעה אודות העולם העליון

נשמה זו הידיעה אודות העולם העליון

והטעם הוא, כי אם היה לה יכולת לגדול בלי ידיעה, היתה ניזקת. (בעל הסולם, "מבשרי אחזה אלוקי")

בעולם שלנו אדם יכול לאיים על אחרים בלחיצה על כפתור הפעלה של פצצה גרעינית.

בעולם הרוחני זה בלתי אפשרי, רק אם אני מבין מה אני עושה אז אני יכול ללחוץ על כל מיני "כפתורים" ולהפעיל מערכות רוחניות של שיתוף פעולה הדדי בין בני האדם. אני קשור באופן מדויק וברור לחלוטין עם הפעולה אני נמצא בתוכה ומעליה. ורק במידה שבה אני תופס ומבין הכול, אני יכול להחליט משהו ולא בצורה אחרת.

בעולם שלנו אדם יכול לבצע מעשים מכוערים מבלי שהוא מבין מה הוא עושה, למעשה כולנו פועלים כך. משום שהעולם הרוחני נסתר, התוצאות מהפעולות שלנו, נסתרות מאיתנו. אני עושה פעולה, ומה שתהיה התוצאה תהיה. לכן אנחנו דורכים במקום ומוגבלים מאוד בפעולות שלנו, אין התפתחות נכונה מפני שאנחנו לא רואים ולא מרגישים את התוצאות מהן.

אבל כאשר עוברים לעולם הרוחני, אנחנו מרגישים אחרת לגמרי. אנחנו רואים את התוצאות של הפעולות שלנו, ואם אנחנו מסכימים איתן לגמרי אז פועלים ליישום.

האדם מתחיל לפעול בהתאם לידע שרכש וכך הנשמה שלו גְדֵלה. נשמה, זו ידיעה על העולם העליון. כאשר היא גדלה, היא מקבלת אפשרות לפעול וככל שרמת הידע שנרכש יותר ויותר גדולה, מתרחשת התפתחות של הנשמה.

"כמו התינוק מחוסר ידיעה אין בו כח לילך, ואם היה לו כח לילך על רגליו היה מפיל עצמו לאש."

בעולם הרוחני אנחנו מקבלים אפשרות לפעול רק לפי מידת הידע שנרכש על ידינו. לכן נכון להיום גם אם נשתדל מאוד, לא נקבל אפשרות לפעול בעולם הרוחני, מפני שעדיין אין לנו ידע עליו. ברגע שאדם יקבל ידע כלשהו על העולם הרוחני, באותה מידה הוא יוכל לפעול. הידע הוא ערובה לכך שלא נתחיל לפעול בצורה רעה.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.06.2019

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest