דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להרגיש את הבורא – חלק א'?

כיצד להרגיש את הבורא – חלק א'?

רצונה של הנשמה זה להשיג את הבורא.

השאיפה להשיג את הבורא מוטבעת בטבע של הנשמה. בכל אחד מאיתנו טמון הרצון להשיג את מקור החיים: בשביל מה אנחנו נולדים, מה קובע את הלידה שלנו, את התכונות שלנו, את הדרך שלנו בעולם הזה ואחריו, כיצד אנחנו ממשיכים את הקיום שלנו, באיזו צורה?

הידע הזה מודפס בטבע שלנו וכן אנחנו רוצים לדעת אותו. כל הכוחות הפנימיים שלנו דוחפים אותנו אליו, מפני שקשה מאוד לחיות מבלי שיהיה לנו מושג, מאיפה אנחנו, בשביל מה אנחנו קיימים, ולאן אנחנו שואפים?

בהקשר זה בני האדם בעולם שלנו אומללים הרבה יותר מבעלי חיים, מפני שלבעלי חיים אין כאלה מחשבות ומצבים. הם קיימים מבלי לשאול את עצמם שאלות. כך חיים גם ילדים קטנים, מבלי לשאול על משמעות החיים.

השאלה הזאת בדרך כלל מופיעה אצל אדם בגיל 6 – 7. תזכרו בכך, שאצל כל אחד מכם בנעוריו במיוחד, התחדדה השאלה על משמעות החיים: מאיפה אני, כיצד הופעתי, כיצד התפתחתי, כיצד מצאתי את עצמי בעולם הזה, מה מתרחש איתי ולשם מה?

כל השאלות הללו מייסרות את האדם, עד שהוא מגיע לבגרות מינית וההורמונים מחסלים אותן. הוא מתחיל לשאוף לחיי מין פעילים, להתחתן, משתדל לרכוש מקצוע, לעשות קריירה וכולי. צצות אצלו בעיות מסוג אחר לגמרי, וכך לאט לאט הנושא נשכח ממנו.

למרות שלפעמים הרצון לגלות מי אני, בשביל מה, מה מתרחש איתי צף אצלו, החיים לא מאפשרים לו לפתח אותם. בסופו של דבר אנחנו מסיימים את החיים מעייפות, מזיקנה, מבלי להשיג שום דבר. אנחנו פשוט צריכים להבין שאם ניתן לנו הרצון להשיג את הבורא, אז הוא בעיקרון, מכסה הכול ומוליך אותנו קדימה.

הרצון הזה מתגלה ביחס לכל הנסתר שנמצא מעל הטבע. האדם משתוקק להשיג את סוד גלגולי החיים, את מה שנמצא בתוכו, באחרים, בעולם הכללי, בשביל מה הכול מסתובב, מה מתרחש כאן. זה קורה רק לאנשים שמרגישים תנועה מיוחדת להשגת הנשמה שלהם, ודרכה להשגת הבורא.

השגה של הנבראים, זו פעולה שמכוונת לסובבים. אם לא היו נבראים אחרים בעולם, אם הייתה נבראת רק נשמה אחת, היא לא הייתה שואפת להשגה. כלומר אנחנו מקבלים השתוקקויות מהדומים לנו, מבני האדם הסובבים אותנו וזה קובע את דרכנו בחיים.

מתוך שיעור וירטואלי, 23.06.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest