דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להפסיק לחשוב על עצמי?

כיצד להפסיק לחשוב על עצמי?

"כל ישראל ערבים זה לזה"

1. העיקר יש לזכור, שבינינו, בין הנשמות, קיימת מערכת קשר נצחית. אנחנו מלכתחילה מאוחדים, וכל אחד חייב לאחרים. אין כאן חופש, אנחנו מלכתחילה מקושרים בצורה הדדית לחלוטין ותלויים הדדית זה בזה. ולא רק ישראל, אלא כל העולם.

2. אם אנחנו רוצים לעלות למדרגה הרוחנית של גילוי הבורא, אז חייבים לגלות את חוק הקשר, הפועל ברשת הזאת ולקיים אותו.

3. "ישראל" זו קבוצה קטנה, שהחליטה לעשות זאת בכך שפנתה בהשתוקקות לבורא. השם ישראל מסמל ישר-אל, היישר אל הבורא. בזמנו של אברהם, הם היו חלק מהבבלים, אשר נטשו את האפיק הכללי של ההתפתחות, נפרדו והתרחקו דווקא לפי הבנות אידיאולוגיות. היום זה לא עָם ישראל, אלא חלק באנושות, בבל המודרנית, שקיבל את אותה ההחלטה. אך בסיכומו של דבר, כל האנושות תצטרף לכיוון ההשתוקקות הזו.

4. התנאי העיקרי להשׂגת הבורא, זהו התנאי של ערבות קבוצתית הדדית. אנחנו באמת חייבים להסכים לביצועו, בדרך של תהליך שנקרא "נעשה ונשמע". אנחנו "נעשה" כל מה שבכוחנו, ואז כתוצאה מזה, "נשמע" – נשׂיג מצב של ערבות. לאחר שנבצע את התנאי הזה, נגלה את הקשר הנכון בין כולם, נהפוך להיות "כאיש אחד בלב אחד". אז תתגלה לנו ה"תורה", שיטת התיקון של טבע האדם (האגואיזם).

5. הערבות, בעיקרון, היא דבר פשוט מאוד: אני מקבל מהשפעת הקבוצה כזאת הרגשה חזקה של ביטחון ואמון, שאני מפסיק לחשוב על עצמי לחלוטין. גם אם הייתי מלך, והיו ברשותי סכומי כסף גדולים, רופאים, צבא – בכל זאת זה לא היה מקנה לי ביטחון כזה מוחלט. אמנם, הודות לקשר ההדדי הכללי של הנשמות, רצונו של האדם בהכרח יסופק ויירגע, אם כולם חושבים רק על סיפוקו.

6. העושר והשליטה חסרי כל אונים כאן, גם אצל החברים לערבות אין במה למלא אותי. אך במחשבה ובדאגה הכללית החברים יפתחו ערוצים עבור האור, והוא יזרום דרכם אל הנשמה שלי. הרצון של הנשמה שלי ירגיש את עצמו מלא, יפסיק לפחד מהריקנות ויפסיק לדרוש מילוי, ייתן לי אפשרות להתעלות מעליו ולהתחיל לעסוק בהשפעה לאחרים, מבלי לחשוב על עצמו. לכן, ההשתוקקות לבורא היא חיונית מלכתחילה, וכלפי החברים היא תנאי להשׂגת הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 08.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כשכולם חושבים על כולם
לפני הגילוי האחרון
כולנו ערבים זה לזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest