דף הבית / משבר עולמי / כיצד להביא את העולם להרמוניה

כיצד להביא את העולם להרמוניה

laitman_75_70.jpg

שאלה: הבעיה היא שהאדם רואה את עצמו כאדון הארץ, ובהשתוקקותו לנצל את האדמה עד כמה שאפשר, הוא הורס אותה. הוא אינו מבין שהיא ניתנה לו רק כדי לשמשו, ואינה רכושו הפרטי. זה דוחף את בני האדם למלחמות כיבוש, להלחם על השטחים ועל המשאבים. כיצד לימוד חכמת הקבלה יכול להביא להרמוניה בין עמדות שונות של אנשים, יכול לתת לאדם הכרה שניצול האדמה למטרות אנוכיות פרטיות, מביא נזק קודם כל לעצמו?

תשובה: רק אם הוא יראה את צדה ההפוך של התמונה! אם לא נראה את העולם הזה בצורה שקופה, לא נראה את הכוחות שעוברים דרכו, שפועלים בכל המציאות הסובבת אותנו, אנחנו לא נשתנה. האגו שלנו נשבר רק אם הוא רואה שעל ידי פעולתו הוא מביא נזק לעצמו: "יהיה לי רע".

עלינו להגיע למצב שנגלה טבע אינטגראלי. ואז אני פשוט לא אהיה מסוגל לבצע רע, כיוון שאראה שעל ידי כך אני אזיק לעצמי. רק בצורה כזאת! אין אפשרות אחרת. אחרת אנשים אינם יכולים להתחנך.

אך לגלות את הקשר הזה בינינו אפשר רק בעזרת העבודה בסביבה, בניסיון להתחבר, להשתדל לעלות מעל האגו שלנו. אז אנחנו מרגישים עד כמה זה קשה, ומתחילים לחקור את עצמנו, את טבענו, את כל התכונות האגואיסטיות שלנו, לברר עד כמה אנחנו מסוגלים או לא מסוגלים להתחבר עם האחרים למרות הרצון שלנו לרומם אותם בעינינו.

עד שנתחיל לגלות כוחות פנימיים, זאת עבודה פנימית פסיכולוגית גדולה. בעיקר זה קורה בזכות זה שאנחנו מגלים כוח כללי, את כוח האיחוד שמתקן כל אחד מאיתנו.

אך אין לנו ברירה. עכשיו האנושות כולה נמצאת במצב מאד מסוכן. בעוד 10-15 שנה נמצא את כל עתודות הטבע יורדות בצורה דרסטית, נמצא ירידה בהפקתם של כל מקורות האנרגיה – נפט, גז, פחם, עתודות המים. כל המשאבים מגיעים לסיומם. עלינו להגיע לאיזון עם הטבע הסובב.

מתוך הרצאה ברומא, 20.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לא יכול עם האחרים, ולא יכול בלעדיהם
יציאה ממבוך הייסורים
במלחציים של ניגודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest