דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד הרצונות מנהלים את חיינו?

כיצד הרצונות מנהלים את חיינו?

הבורא (רצון להשפיע הנאה לנברא) ברא את הנברא, רצון ליהנות. בהיותו "פלוס", הוא ברא תחתיו "מינוס", כדי שאפשר יהיה לא סתם למלא את הרצון בהדרגה, אלא לגדל אותו.

הבורא מגדל את הנברא כך שיוכל להתמלא בכל תכונות הבורא, ולהיות דומה לו, ליהנות ממה שהוא נותן. וגם להבין ממי הוא מקבל ועוד לפני שהבורא נותן לו את המילוי הוא ירצה לקבל. יתרה מכך, הנברא צריך ללמוד להודות לבורא. הבורא אמנם לא זקוק להודיה, אבל הודות לכך הנברא יכול להרחיב את האפשרויות שלו להתמלא וכך כל הזמן, עד אין סוף.

לכן המצב שבו הנברא מתפתח בעצמו, מפתח את הרצון שלו, מתמלא בבורא ורוצה להתמלא עוד ועוד, הוא מצב אין סופי. באופן כזה אנחנו פתאום מגלים שאנו קיימים בתנועה תמידית ונצחית. התנועה הזאת כל זמן הולכת וגדלה, לא שוקטת, לא נעלמת, לא פוחתת. להיפך, עם כל התפתחות של הרצון שלנו ומילויו, אנחנו רוצים יותר, ומתמלאים יותר. כל התהליך איננו כמותי, אלא איכותי. אנחנו מתחילים לחדור לסודות העמוקים יותר של הבריאה, בקשר הדדי בין תכונות שונות של הטבע, בדרגות לגמרי מנוגדות.

בסופו של דבר אנחנו מגיעים למצב שבו ההשגה שלנו הופכת לנצחית, אין סופית, מושלמת ואנחנו "שוחים" בתוכה. למצב זה צריכה להגיע כל הבריאה, שמתחילה מרצון אגואיסטי קטן דרך הטבע הדומם, הצומח והחי ומתפתחת עד לאדם שבו בהדרגה מתעורר רצון להשגת הכוח העליון. זוהי תקופה ארוכה מאוד של ההתפתחות. אבל אנחנו ברי-מזל, מפני ש"שחינו בזרם" עצום של כל התפתחות הטבע עד לדור הנוכחי שיכול להבין, להשיג ולגלות לעצמו, כיצד הוא מתפתח ולהשתתף בעצמו בהתפתחות שלו. כלומר לא סתם ליהנות כמו בהמות מתענוגים קטנים, ואפילו לא כמו בני האדם, מתענוגים של עושר, שלטון, מושכלות, אלא ליהנות מתענוג כתוצאה מחיבור עם הכוח שמפתח אותנו, בכך שאנו עולים לדרגת הבורא. לפנינו תקופת חיים מעניינת מאוד וקיום נצחי ומושלם. היציאה לדרגה חדשה עוד לפנינו.

מתוך שיעור וירטואלי, 13.05.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest