דף הבית / אקטואליה / סמארטפונים או ילדים

סמארטפונים או ילדים

שאלה: הסמארטפונים כובשים היום את העולם, כולם שקועים בתוך הפלאפונים שלהם. יש גם נקודת מבט אחרת על הנושא, תשומת ליבם של ההורים כלפי ילדיהם הצטמצמה כתוצאה מכך. כמה תשומת לב צריך הורה להקדיש לילד והאם הילד מרגיש שליבו של ההורה לא איתו?

תשובתי: מה הורים מודרניים יכולים לתת לילדיהם? אנחנו שוקעים  בתוך אגו גדול יותר ויותר, אין לנו מספיק רגשות כלפי הילדים ועל אחת כמה וכמה אחד כלפי השני. לכן, עדיף שלא נכפה את עצמנו על הילדים. צריך רק להמציא משחקים טובים, תוכניות מועילות לילדים, בינתיים אין הרבה כאלה.

שאלה: עד לאן זה יגיע, אלו ילדים אנחנו מגדלים?

תשובתי: היום הילדים כבר גדלים במרחב ווירטואלי, העולם שלנו כבר לא מעניין אותם במיוחד. הדור הבא יחיה בתוך המרחב הזה כל הזמן קניות, לימודים, הכול דרך העולם הווירטואלי, בעתיד יהיו אדם ומסך.

אני סבור, שפעולה כזאת של הטבע מוצדקת לחלוטין, אנחנו לא יכולים להעביר ביקורת על הטבע. אנחנו יכולים רק לחשוב איך להשתמש בצורה נכונה עם מה שנוצר ונולד בנו בכל תקופת הקיום.

שאלה: מה נוצר ונולד עכשיו בילדים?

תשובתי: נולדת בהם האפשרות לבנות לעצמם עולם. עולם משלהם! כלומר, האדם עובר בהדרגה מעולם שנכפה עליו על ידי הגוף הבהמי, לעולם שאותו הוא ייצור לעצמו על ידי הגוף הרוחני ובתוכו הוא יתקיים והעולם הזה יכלול בתוכו הכול לחלוטין.

צריך פשוט להסתכל כיצד הטבע מפצח אותנו. והוא מפתח אותנו בצורה מעניינת מאוד, הוא נותן לידינו בהדרגה את האפשרות ליצור בעצמנו מציאות חדשה ולהתקיים בתוכה.

שאלה: מה הילד ירצה לראות ולהרגיש במציאות הזאת?

תשובתי: הילד ירגיש בתת-מודע משיכה, תנועה דחף למציאות הזו. והתנועות שלו כלפי המציאות החדשה יאלצו אותו בהדרגה לרכוש תכונות חדשות. השלב הבא יהיה כזה, שהילד ירצה להתקיים במציאות הזו, לא הודות לאיזו תוכנית, אלא הודות לכך שהוא בעצמו ישתנה. בינתיים אנחנו רק עוברים את שלב הביניים.

מאחר והטבע מוביל אותנו קדימה, בכך שמעורר בנו את כל התנועות והדחפים הללו, אז השלבים הבאים יהיו כאלה, שדרך בניית העולם הווירטואלי החדש, דרך המחשב, פתאום נרגיש שעלינו להשתנות, כדי להיכנס ישירות לתוך הטבע הזה. מאחורי מה שציירנו, מה שיצרנו, קיים למעשה עולם אחר, שלא מצויר לנו.

לשם כך, אין צורך להתקין תוכנות חדשות לתוך הסופר-מחשב שלי, עליי רק לתכנת את עצמי מחדש ואז אני באמת אתקיים בעולם החדש. לזה נגיע, אבל אולי עדיין לא בדור הזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 24.7.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest