דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד גדלים ברוחנית

כיצד גדלים ברוחנית

מיכאל לייטמן

שאלה: מה זאת תפילה (מ"ן)? האם אלו הרצונות שלנו שאותם אנחנו מעלים לעליון? כיצד מתפתחים הרצונות שלנו, עד שיהפכו לכאלה, שהעליון ישמע אותי?

תשובתי: למעשה מתפתחת הרגישות שלנו, ההכרה הפנימית של רצונותינו. אין ברוחניות כמות, אלא רק איכות. נדמה לנו, שכדי לעלות ממדרגה למדרגה, צריך להיות יותר חזק. אבל למעשה צריך להפוך לחזק – בבירורים שלנו, בהרגשותינו ובתחושותינו!

כלומר להיפך, אני צריך להפוך לרגיש יותר, לעבוד בתוך עצמי עם "פינצטה". הכוח מתגלה בכך, שאני חודר לתוך עצמי יותר ויותר לעומק, מבדיל ומבחין בתוכי ביותר ויותר תכונות למיניהן. זה נקרא "לגדול". גדילה בהתפתחות של התחושות והרגשות ובניתוח שלהם!

בעולמנו התינוק גדל פיזית – בהתאם לעלייתו במשקל. אבל את ההתפתחות השכלית שלו אנחנו לא מודדים בקילוגרמים, אלא בכמות הכישורים שלו, באיכויות, הנרכשים על ידו בחיים האלה – מה הוא כבר מסוגל להבין ולעשות.

העולם הרוחני נבנה בתוכנו על ידי האור. האור מגיע בזמן הלימוד על העולם העליון, ויוצר בנו תכונות חדשות, ובמקום שבו לא הרגשת קודם דבר, אתה מתחיל פתאום להבדיל בתכונות שונות, התגלויות למיניהן.

אנחנו קוראים על תאור תופעות רוחניות, מבלי להבינן, בדומה לחתול השומע מוזיקה קלאסית, וקולט רק רעשים. ואתה, מאזין לשיעור ונלחם בשינה… ודווקא במצב כזה, של חצי הכרה, פועל עלינו האור מקיף!

kab_sifria_40 שיעור על פי המאמר "ג' תנאים בתפילה" (שמעתי, רט)

רשומות קודמות בנושא:
התפילה העיקרית
בית הספר לרצונות
כיצד להגיע לתפילה אמיתית?
רשומות נוספות במדורים: התפתחות רוחנית, תפילה, חכמת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest