דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / בואו לחגוג איתנו יחד את ראש השנה

בואו לחגוג איתנו יחד את ראש השנה

מיכאל לייטמן

שאלה: ביום חמישי הקרוב, 10.09, ייערך באמפי ווהל בפארק הירקון, אירוע לכבוד ראש השנה. תהיה הרצאה מיוחדת שלך על המשמעות הרוחנית של ראש השנה, נאכל תפוח בדבש, נרים כוסית יחד ונחלק אגרות ברכה לשנה החדשה. רציתי לשאול אותך מהי המשמעות והחשיבות של אירוע כזה, דווקא בראש השנה?

תשובתי: ראש הוא התחלה חדשה, להתחיל דף חדש, דף נקי. כלומר, שאתה מבקש סליחה על הכול, סוגר את כל החשבונות ומתחיל דף חדש.

למרות שזה לא נשכח בקלות, באיזשהו מקום צריך לרצות לכסות את זה, שלא יתפוצץ חזרה. וכך עלינו לעשות, בתקווה שאנחנו באמת רוצים לעשות כך, כי הכול מגיע אחרי כוונות האדם.

בחוכמת הקבלה אנחנו לומדים באמת כיצד לעשות כוונות טובות לשנה חדשה וטובה, כי העולם הזה הוא דומם, כל מה שנמצא בו, כל הכוחות, יורדים מלמעלה, ובמישור העולם הזה אי אפשר לתקן כלום, כל ההיסטוריה מוכיחה לנו זאת. היכולת לתקן, לשנות ולעשות משהו בעולם הזה, זה רק דרך העולם העליון, שמשם יורדים הכוחות לעולם הזה.

לכן עלינו ללמוד איך להתחיל מחדש את החיים שלנו בצורה כזאת, ברגל ימין ולא בשמאל. שכל מה שהיה קודם, נמחק, ואין לנו עוונות, אפילו לא שגגות, לא זדונות וגם לא זכויות. לא חשוב, נתחיל את החיים שלנו מאפס. וזה אפשרי בכל גיל ובכל מצב, לא חשוב היכן האדם נמצא. רק הוא צריך להחליט, שעכשיו ראש השנה בשבילו, אז אפילו באמצע האביב יהיה אצלו ראש השנה.

לכן אנחנו מתאספים יחד, כל האנשים שרוצים להתחיל את החיים שלהם מחדש, בעלייה יפה וטובה, כדי לחזק זה את זה, להחזיק יחד כולנו באותה הדרך. ואני אתן הרצאה, מה בדיוק אנחנו צריכים לעשות כדי לגרום להתחלה חדשה, טובה ויפה לכיוון הנכון, שאז כל השנה תהיה לקראת זה.

אז נתראה במפגש ביום חמישי הקרוב.

לפרטים נוספים לחצו כאן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest