דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיפת ברזל של אחדות

כיפת ברזל של אחדות

שאלה: כמו שכותב בעל הסולם, בקרב העם שלנו כל אחד עומד על שלו ולא מוכן להתחשב באחרים. אפילו מול המוות יהודים ממשיכים להתווכח מי צודק. כיום הלחץ החיצון כבר לא מלכד אותנו – אפילו לא כאגוזים בשק. להיפך, הוא מפלג את העם עוד יותר.

פעם תקיפה על ידי כמה מדינות הכריחה אותנו לאסוף את עצמינו, לאחד את השורות ולתת תקיפה נגדית חזקה. אבל אחר כך אנחנו התחלנו להתגאות, ואז התדרדרנו בהדרגה. עד כדי כך שהיום אנשים מסתכלים על "זיקוקים" של רקטות באוויר ולא מרגישים את האיום של השמדת העם. צרות כבר לא מאחדות אותנו. אז מה יכול לאחד אותנו?

תשובה: זה סוג של אטימות, ערפול חושים.

העניין הוא, שיהודים זה עם מיוחד, ואי אפשר להתייחס אליו לפי קנה מידה רגיל. מצד אחד, איך אפשר להיות עקשנים, חסרי תקנה, שלא מסתכלים על עובדות? אבל מצד שני, קריטריונים "רציונליים" אינם פועלים כאן. הרי, ביהודים טמונים כוחות ויכולות הרבה יותר גדולים, ולכן גורלם זה עימות, פירוד, ריחוק. הוכחות רגילות לא משכנעות אותם בשום דבר.

מה שיעבוד – זה רק חינוך. במילים אחרות, הסברים הדרגתיים שאנחנו יכולים לנצח רק על ידי האחדות שלנו. וזה אומר, שאת כל תשומת הלב צריך להקדיש לא לאויבים ולא לדת, ואפילו לא לבעיות המדיניות, אלא דווקא לאיחוד הלבבות. האם אנחנו נצליח להסביר לעם ישראל שהוא חייב להיות כאיש אחד בלב אחד? הרי, על ידי כך אנחנו נעלה את עצמינו מעל כל הצרות והבעיות ונמשוך את האחרים. אז כולם יראו שאנחנו באמת "אור לגויים". כך אנחנו נשנה את העולם.

ועכשיו בואו נראה עד כמה העימות הנוכחי, בתור חלק מהנטייה שמושכת אותנו למטה, מקרב אותנו לזה. מצד אחד, בני האדם לא רוצים לחשוב על המצב שהוא בעצם לא פתיר, ובצורה עיוורת מקווים לטוב, ומצד שני, הגישה הזאת מובילה אותנו למצבים הרבה יותר גרועים שבהם באמת יתגלה חוסר האונים שלנו. בסופו של דבר, אנחנו נעמוד מול הקיר שאותו אנחנו כרגע לא רואים בגלל אותה האטימות שלנו. חוסר הרצון שלנו לפקוח עיניים עוזר לנו להגיע לנקודת אל חזור עם הראש בקיר.

ויחד עם זאת, במבוי הסתום הזה, כאשר אין מאיפה למצוא עזרה, אנחנו לבסוף נוכל לפתוח לעצמינו את שיטת התיקון שמציעה לנו חכמת הקבלה. וברגע שאנחנו נתחיל לבנות את היחסים בינינו בהתאם לשיטה הזאת, באותו הרגע אנחנו נחליף את כיוון ההתפתחות – לא רק שלנו, אלא של כל העולם עם כל המרכיבים שלו, בין אם זה רצועת עזה או משהו אחר. הרי, העולם שלנו זוהי המדרגה הנמוכה ביותר – עולם התוצאות.

שאלה: מצד אחד, אנחנו לא יכולים להבטיח שהאחדות בינינו תעצור את הרקטות באופן מיידי, ומצד שני, אנחנו מציעים את זה בתור הדרך היחידה לפתור את הבעיה. כיצד זה מסתדר?

תשובה: הכול תלוי כאן באנשים ששנים רבות לומדים את חכמת הקבלה, שקועים בה ויודעים, מבינים, כיצד פועלת המערכת הכללית. הם חייבים לצאת לשדרות העם כדי להסביר לאנשים ברחובות ובכיכרות את מה שקורה – באמצעות הרצאות, סדנאות, חוגי בית, וגם כן דרך כל כלי התקשורת שעומדים לרשותנו. אנחנו חייבים להתמיד ולהוסיף לחדשות את המסר שלנו.

אסור לנו לחכות עד שהעם ימצא את עצמו עם הראש בקיר. החכם רואה את הנולד ולא זקוק למצבים דרמטיים כדי לעבור את הלידה הזאת. הוא בהקדם מבין את חוסר האונים של המדרגה הקודמת שעוד לא התגלתה במלואה, ולכן, כבר עכשיו יכול לבחור בכיוון הנכון בהתפתחות העם והמדינה.

אם האדם ישמע ויבין את המסר שלנו, הוא כבר היום ירגיש שהוא עומד מול הקיר, אבל ללא תופעות לוואי קשות. אחרי כמה פעילויות במסגרת של החינוך האינטגרלי הוא יבחין במבוי הסתום, הוא יראה שלעם ישראל, מדינת ישראל, לכל יהודי שבעולם, ולעולם כולו, אין פתרון אחר. להגיע לאיזון, שלווה, הרמוניה, כבוד הדדי ניתן רק אם אנחנו נלמד להשלים זה את זה, נלמד איך להתחבר נכון.

בזמנו, אברהם פתח אוהל והתחיל להסביר לאנשים על הנחיצות שבאחדות. מאוחר יותר, אחרי יציאת מצרים, העם מצא את עצמו במצב קשה ביותר לפני הר סיני – הר של שנאה, ולא ידע מה לעשות עד שקיבל הסבר ממשה: "אם תהיו כאיש אחד בלב אחד, אז תהיו בדרך נכונה לארץ ישראל. אם תקבלו את שיטת התיקון, תהפכו לעם. ואם לא, כאן יהיה מקום קבורתכם."

לכן אנחנו חייבים להביא לעם את הידע על דרך ההצלה, שהיא אחדות. זה לא צירוף מקרים היסטורי, אלה הם חוקי הטבע שפועלים עלינו בכל רגע.

שאלה: כיצד עלינו להתמודד עם התקשורת האגרסיבית שזורעת פחד וחוסר ביטחון?

תשובה: אנחנו לא צריכים להילחם לא עם התקשורת, ולא עם האויבים. באופן כללי, אנחנו לא נצטרך להילחם עם אף אחד, אם אנחנו רק ניתן לעם ישראל את שיטת הקיום הנכון היחידה שמבוססת על אחדות.

כל השאר, בין אם זה התקשורת או תגובה אליה, החמאס או העולם הערבי, מדינות וארגונים – כל אלה הן השלכות טבעיות של ההתנהגות שלנו, נכונה או לא נכונה במידה זו או אחרת.

כאשר תינוק שעדיין לא מבין שום דבר בחיים צועק, אנחנו חייבים לטפל בו באהבה ולא להתייחס לצעקות שלו. לכן גם את בעיות העולם אנחנו חייבים לפתור לא באותה הרמה שהן כואבות – ברמה הזאת אין פתרון, לא משנה כמה אתה תוותר לערבים ותציג לעולם את הכוונות הטובות שלך. זה לא מה שהעולם מחכה מאיתנו. לכן אנחנו נותנים לעם ישראל פתרון אמיתי שיענה על הציפיות ממנו – להיות "אור לגויים".

שאלה: האם תהליך חיובי שכזה יכול להתבצע במקביל לאירועים העכשוויים?

תשובה: הכול תלוי בבעלי הידע וביכולת לפעול. הם חייבים להפעיל את כל הכוח שלהם ולעשות את כל מה שאפשר – דווקא במדינת ישראל, בעם ישראל, ודווקא עכשיו. הזמן הוא כזה שאין ממה להתבייש.

שאלה: אתמול אבא שלי קיבל מסרון ממחבלים, שבו נאמר, שהמלחמה הנוכחית לא תיגמר עד שהם לא יגרשו מכאן את כל היהודים. האם אתה חושב שגם אנחנו צריכים לארגן קמפיין כזה?

תשובה: כן. תלמדו מהם. הרי הם למעשה כלי בידי הבורא.

שאלה: ומה צריך להיות כתוב במסרון שלנו?

תשובה: שהמלחמה לא תיגמר עד שאנחנו לא נממש את הייעוד שלנו, עד שנהיה מאוחדים. אנחנו עומדים מול אויב פנאטי שמנהל מלחמה לא רציונלית. למעשה, כל החיים שלנו הם לא רציונליים משום שאנחנו מהווים "גוף זר" במציאות של העולם הזה. אנחנו לא עָם במובן המקובל של המילה. אברהם אסף את אבותינו והוציא אותם מבבל אחרי שהם התאחדו על הבסיס של אהבה וחסד.

מאז אנחנו עם מיוחד על פני כדור הארץ, והטבע שלנו הוא שונה מהטבע של העולם הזה. אנחנו חייבים להיות החלק המחבר בינו לבין הכוח העליון של הטבע, כוח האהבה וההשפעה. אנחנו חייבים להעביר לעולם הזה את כוח האהבה, אחדות, חום, שלווה, הרמוניה, איזון. במיוחד עכשיו, כאשר העולם שוקע במשבר וכל כך זקוק לכוח הזה. לכן אנחנו קיבלנו הזדמנות לחזור לארץ ישראל, להפוך לעם ישראל ולבצע את העבודה הזאת.

יש לנו הזדמנות היסטורית שבשבילה אנחנו למדנו את חכמת הקבלה. צריך רק לפנות לעם היהודי, והידע הזה יתפשט בעולם כולו. והעם זקוק רק לאחדות. כתוב: "על כל פשעים תכסה אהבה". הגיע הזמן לשים קץ לפירוד ולהבין שהאחדות, זוהי כיפת הברזל שיכולה לכסות אותנו ולספק לנו ביטחון בזה שאנחנו מתקדמים למטרת הבריאה בצורה נכונה.

מתוך תוכנית מס' 1 "משדר מיוחד לרגל המצב בישראל", 16.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה ללא סיכוי לניצחון
מי אנחנו – עָם או אוסף של פליטים?
אין דרך אחרת לתקן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest