דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כולנו מחויבים להגיע לדרגת אדם

כולנו מחויבים להגיע לדרגת אדם

שאלה: למה בכוונה נבראנו במצב מסוים, עם כל הבעיות שלנו?

תשובה: כדי שבכוחות עצמנו נשתדל לצאת מהמצב הזה, ולהגיע להידמות לאותו האבסולוט. ואז בדרך אנחנו קונים הרבה מאוד ידע ותכונות ושינויים, שהם נקראים "תיקונים". ורק בצורה כזאת אנחנו יכולים לרכוש תכונות, ערכים, מילויים, שאנחנו כן יכולים להבין ולהשיג ברמה שנקראת "א-לוהים".

שאלה: איך קוראים לכל התהליך הכללי שאנחנו עוברים?

תשובה: דרגות העלייה. מדרגות.

שאלה: זה מה שאנחנו עוברים, כל האנושות שלנו עוברת?

תשובה: כן. מדרגות התיקון.

הערה: אפילו שאנחנו אולי לא מרגישים זאת, כי אנחנו חיים את החיים שלנו?

תשובה: לא. אנחנו מרגישים אותן מאוד חזק. כל מדרגה ומדרגה אנחנו מרגישים, זה עולה לנו מאוד ביוקר, בכוח גדול.

הערה: אבל בעולם שלנו אנחנו פשוט חיים את החיים שלנו.

תשובה: לא. מי שנמצא בעולם שלנו סתם כך, לא מרגיש שום דבר. הוא לא עולה ולא יורד, הוא חי את החיים שלו הבהמיים לפי הגוף, לא לפי ההתפתחות כלפי הבורא. התפתחות כלפי הבורא נקראת "תיקון הנשמה".

אנחנו נמצאים כאן במצב שהוא לפני התיקון. המצב הזה נקרא מצב "בהמי". וכשאנחנו מתחילים לשנות את עצמנו כדי להידמות לא-לוהים, אז אנחנו מתחילים לכנות את עצמנו "אדם", כי הולכים להידמות לא-לוהים. אותו חלק בנו שמתחיל להידמות לא-לוהים הוא נקרא "אדם".

שאלה: האם התהליך מחייב את כל היצורים האנושיים לעבור איזה שינוי כתהליך, האם יש פה תהליך שכולם בעצם נדחפים לשם, גם אם הם לא יודעים על זה?

תשובה: כן!

שאלה: אם כולם נדחפים לתוך התהליך הזה, איך אנחנו ביום-יום שלנו או במצב שלנו עכשיו, נכיר בתהליך, אם לא נהיה מודעים לתהליכים הגדולים, אם לא נלמד עליהם? גם הפיזיקה מספרת לנו על כל מיני דברים, היקום התפשט, קורים איתו כל מיני דברים, אז הבן אדם הפשוט אולי שומע את זה אבל הוא לא חוקר את זה.

תשובה: האדם הפשוט בכל זאת עובר אי אילו שלבים, שבינתיים הם לא שלבים של הידמות לא-לוהים, אלא שלבי התפתחות קודמים. לכן הם נקראים עדיין "בהמה", בדרגת בהמה, בחזקת בהמה. אולם כשהוא מתחיל לעבוד בקבוצה, בלימוד, תחת הכוונת המורה על ידי חכמת הקבלה, ובאמת מנסה להידמות לא-לוהים במשהו, אז הוא מתחיל להיקרא "אדם".

כך הוא מגיע למצב שהוא דומה לבורא, בידע, בשכל, בהרגשה, בתפיסה, בכל. כל אחד צריך וכולנו יחד, להידמות לא-לוהים. "שובו בני ישראל עד ה' א-לוהיך", כך זה. כל אחד חייב כמו שכתוב, "וכולם ידעו אותי למקטנם ועד גדלם".

מתוך התוכנית "מקובלים כותבים", פרקטיות בחכמת הקבלה, חלק ד', 5.1.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest