דף הבית / משבר עולמי / כולנו חולים בשפעת

כולנו חולים בשפעת

laitman_2009-04_9136_70.jpg

נורמה לבנה (עיתונאית CNN, פרשנית, וחברה ב"בני ברוך"):

זה מה שהיה חסר לנו. ברגע שהעולם קיבל תקווה להבריא מ"דלקת הריאות הכלכלית", שנגרמה על ידי ה"התעטשות" של ארה"ב, התגלתה מחלה חדשה.

שפעת החזירים הגיעה אלינו כדי להזכיר לנו עד כמה אנחנו קשורים ותלויים האחד בשני. מרגרט צ'אן, מנהלת ארגון הבריאות העולמי (WHO), הודיעה: "העולם נמצא בסכנת מגיפה". מה שקורה היום במקסיקו משפיע באותה המידה גם על שכנותיה, כמו על אירופה ועל אסיה. הגבולות בין שמחה לצער כמעט נמחקו. כולנו חלקים של שלם אחד, אך איננו מבינים זאת.

בעצם המגיפה כבר התחילה, והיא בחוסר הקשר בינינו ומימדיה הגלובליים. המילון מגדיר מגיפה כ"התפרצות פתאומית של מחלה מדבקת המתפשטת במהירות בקרב אוכלוסייה על שטחים גדולים ופוגעת בחלק ניכר ממנה". התפשטות של שנאה וחוסר אכפתיות היא המאפיין העיקרי של העולם המודרני. והוא מתגלה היום לפנינו כתמונה ברורה של חוסר חיבור, המקבל מימדים של מגיפה!

האגואיזם האנושי, הדואג לאינטרס הפרטי, יותר מאשר לאינטרס של הזולת הוביל אותנו למשבר אקולוגי, כלכלי וחברתי, ועכשיו גם למשבר בבריאות. אולי הטבע בכוונה רוצה לנער אותנו? או שהמצב הנוכחי לא מצביע עדיין בבירור על הנחיצות בשינוי הכיוון?

אנחנו רוצים לחשוב שהתרופה נגד כל הבעיות שלנו קיימת. אולי כדאי לנו לחשוב שעלינו להתכונן למבחן הזה באופן יסודי יותר. כשנברר ביסודיות את מה ש"נמצא בתוכנו", בהכרח נמצא את אותו הסם המרפא, שאנחנו כל כך רוצים למצוא! ואפילו שהתחזית תיראה לנו שחורה, נקבל אבחנה נכונה ביחס לרע שאיתו נצטרך להתמודד. ככל שנתחיל לפעול כגוף אחד מהר יותר, כך ה"ריפוי" של כל האנושות יהיה מהיר יותר.

ידיעות קודמות בנושא:
רפואה לכל מחלה
למצוא תרופה למחלה

ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, בריאות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Edo2Z

3 comments

  1. למה הצדיק מקבל יסורים בעולם הזה בעבור שאר העולם ?

    ולמה הצדיק עובד קשה, מקבל יסורים בעבור השאר ואחרים בינתיים חיים בכיף בעולם הזה, ואחרי שהצדיק משיג בעבור כולם, אז כולם נכללים. נראה שיש קבוצה קטנה שסובלת בעבור השאר, כשכל השאר ממשיכים להינות בעולם הזה, ואח"כ כולם זוכים באותו האור .. אז מה הקטע פה ? למה חלק צריכים לעבוד קשה ולהשיג, ועוד לסבול מיסורים בדרך.. ויש כאלה שזה בא להם אחרי שאחרים עשו את כל העבודה הקשה בשבילם, אמנם גם הם צריכים לעשות יגיעה, אבל אין מה להשוות בכלל את הצער והיגיעה של אלה לעומת אלה. מה ההגיון מאחורי זה ? ולמה הצדיק חוטף מכות ויסורים ומחלות בעבור הרשעים שבעולם ?מה ההגיון ?

    מה הקטע של צדיק ורע לו, רשע וטוב לו ? למה זה כך ?

    נכון, שאם הצדיק ישר היה מקבל הנאות וטובות בעולם הזה, והרשע ישר היה מקבל יסורים, אז זה היה כמו גנב שצועק תתפסו את הגנב .אבל עדיין, משהו פה חסר .. לא ברור .. למה הצדיק צריך לסבול יותר מכולם, ובסוף כולם נכללים ? צדיק מעונה ? למה צריך שיהיה צדיק מעונה ? מה הטוב בזה ?

  2. המשך לשאלה – מה פירוש "כצערא אגרא " כצער השכר ? האם בסוף הצדיק יקבל שכר משובח משל השאר ? מי שעבד קשה יותר יקבל פיצוי ?

    הרי בעולם העליון יש שיוויון, אין הבדלים, אז זה אומר שכולם נהנים מאותו נאמר "כמות" של אור ? הלא כך ?

    אז מה זה אומר בכל זאת – "כצערא אגרא" ?

  3. נכון שצריך לעבוד בעבור כבוד ה', ולא על מנת לקבל שכר..

    ומי שמצפה לשכר אז זה אולי לא לשמה .. אז מה זה אומר "כצערא אגרא" ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest