דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח שמחליף לבוש אחר לבוש

כוח שמחליף לבוש אחר לבוש

במציאות לא קיים דבר מלבד הכוחות. אך כוחות שמתבטאים בצורות כלשהן, יכולים להיות במגע עם החושים שלנו, לכן אנחנו יכולים לתאר אותם בצורה כלשהי, להרגיש, להבין, ולהתחיל להשתמש בהם, ליצור קשר עימם. כוח זה היה קיים גם קודם, כל צורות הביטוי שלו פועלות רק ביחס אלינו במטרה לגלות לנו את הכוח הראשון והיחיד שאין לו שום צורה.

הנשמה היא גם כוח שאיננו משיגים אם הוא לא מתלבש בצורה כלשהי שאנחנו מסוגלים להרגיש. במידת התיקון שלנו, אנחנו רואים שכל הצורות הקודמות בהן הרגשנו את הכוחות הללו: גוף מוצק, נוזלים, אויר או בכלל חלל ריק, כל אלה הם דרכי השגה מדומים שאנחנו עברנו. הם קיימים בדמיון שלנו בלבד.

כיוון שאנחנו היינו בתוך הרצון האגואיסטי שלנו, נאלצנו להרגיש את הכוח העליון היחיד בצורה כזו, "בלבושים" כאלה, שהותאמו לתפיסה האגואיסטית שלנו. כשהרצון שלנו ליהנות יתוקן ויגיע לצורתו האמיתית "על מנת להשפיע", נראה שכל הצורות הקודמות היו רק אשליה שמיועדת לעזור לנו להגיע לתיקון. אנחנו זקוקים לכל הדרך הזאת, לכל הצורות שעברנו, כיוון שהן מלמדות אותנו להכיר את הבורא. בזכות כל הפעולות שעשינו, אנחנו מתחילים להבין את מטרתו ביחס אלינו, את רצונו, את אהבתו. "ממעשיך הכרנוך", על פי כל הצורות הדמיוניות שאנחנו עוברים, כשאנחנו עולים ב-125 המדרגות, דרך כל העולמות/העלמות. כל אלה הם אשליה שמסתירה את הבורא. אך דווקא בזכותה, בסופו של דבר, אנחנו מכירים אותו.

אם לא לוקחים בחשבון את כל הצעדים שעברנו, ואם לא מחברים את הכול לתמונה אחת משותפת, בלתי אפשרי לקבל בכלל את צורת הבורא, כיוון שאנחנו הנבראים הפוכים לבורא, ואיננו מסוגלים להשיג אותו עצמו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 04.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שָם, היכן שאנחנו נפגשים עם הבורא
שמות הבורא
האמינו, כל זה רק נדמה לנו!

3 comments

  1. ואלרי מנהריה

    ===== אז האם אפשר לתאר, להרגיש… את הכוח כמשטחי התלבשויות…(מקבילות…) המסודרים בפירמידה כלפי מעלה – אל הבורא הכולל והנכלל?

  2. ואלרי מנהריה

    ===== כיצד ניתן לדעת – האם מה שנדמה שמבינה, הוא אכן נכון, או בכיוון הנכון…
    # או שהפרעו שוב "לוחש באוזן"…???

  3. ואלרי מנהריה

    ===== (סליחה על השאילה המוגזמת) מי הוא ה"חבר" וה"משפיע" לבורא…???

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest