דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח, שאותו צריך להפיק מ"אין"

כוח, שאותו צריך להפיק מ"אין"

אם אנחנו נתבונן היטב בטבע, נכיר את הגלובליות, האינטגרליות, ההסתגרות, הקישוריות שלו, אנחנו נבין, שהמצב הנוח ביותר שלנו זה להיות כלולים ומותאמים בצורה נכונה במערכת הזאת.

לכן אנחנו לא צריכים להיות יצורים אגואיסטיים קטנים, שהכוח האגואיסטי האחד שמנהל אותם הוא עכשיו נעלם לאן שהוא, מתבטל בתוכנו ואנחנו לא יודעים מה לעשות. אנחנו צריכים ליצור כמשקל נגד הכוח הזה, כוח אחר, אלטרואיסטי, כוח של קשר הדדי בינינו.

זה אף פעם לא היה קודם לכן. בקהילות עתיקות, בזמן שהאגו היה עדיין קטן מאוד, כולם החשיבו את עצמם למשפחה אחת. אנשים שחיו בכפר אחד או בעיירה היו מקושרים ביניהם בקשרי דם מכוח הקשרים האינסטינקטיביים הטבעיים.

לאורך אלפי שנים הקשרים האלה התפרקו בהדרגה. בין האנשים הופיעה יריבות, ניגוד, כל אחד העדיף לחיות בדירה משלו: "ביתי הוא מבצרי". דורות, בני אדם, לאומים, עמים, החלו להתעמת זה מול זה, להתנתק זה מזה. עכשיו, לאחר 3500 שנה לאחר ההוד וההדר שלהם, ה"בבל" הזה למעשה סיים את שיאו.

בחברה האנושית ובכל אחד מאיתנו שולט כוח הפירוד, מה שנקרא, "היצר הרע". ואילו הכוח החיובי אינו קיים בנו. ההשתוקקות שלנו לקיום הטוב ולכל השאר זה בסך הכול כיסוי של הדחפים האגואיסטיים שלנו, כאשר אני יכול לממש את האגו שלי בצורה מוסווית, בכך שמקווה בצורה כזאת להשתלט ולהכניע את האחר, לנצל אותו, לכבוש, וכולי.

יוצא, שבתוכנו פועל רק כוח אגואיסטי. לכן המשימה שלנו היא להפיק מתוך הטבע את הכוח האלטרואיסטי ולהשתמש נכון בשני הכוחות של ההתפתחות שלנו, ליצור ביניהם איזון.

חכמת הקבלה ושיטת החינוך וההשכלה האינטגרלית מציעות לנו מעבר רך, טוב והכרתי מתפיסה אגואיסטית לניהול של שני הכוחות האלה ולא של כוח אחד.

ודאי שזו דרך לא פשוטה, מפני שלראשונה בחיים אנחנו צריכים לא לחקור את אותו הכוח שכבר פועל בנו, ולא לברר כיצד ניתן לממשו ביעילות האגואיסטית הגדולה ביותר, אלא להפיק מתוך הטבע ולגלות בתוכנו את הכוח החיובי השני.

הוא מופק רק במידה שבה אנחנו זקוקים לו. לכן חייבים להבין, שאי אפשר להתקיים תחת השליטה של כוח שלילי אחד מפני שזה מוביל אותנו לאבדון, הכוח השני נחוץ לנו לצורך האיזון.

אנחנו צריכים להפיק את כוח הקשר, ההשפעה, האהבה וההשתוקקות לחיבור הזה מ"אין", מחוסר הרגשה, ממעמקי הטבע, כדי שהוא יתחיל להתממש בנו. אנחנו צריכים להעמיד בצורה נכונה זה מול זה את שני הכוחות, ולהפעיל ביניהם התנגדות מועילה. באופן כזה אנחנו נתחיל להתפתח בצורה הכרתית בדרגה אחרת לחלוטין, במימד אחר.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מחוץ לזמן ולמרחק
תעלומה של פוטון דו-פרצופי
שזירה קוונטית משפיעה על העבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest