דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח חלוץ שטעה בדרכו

כוח חלוץ שטעה בדרכו

Laitman_2012-02-24_0872_w.jpg

על ישראל להיות הראשון, לגלות ולהראות את הדרך ולהוביל אחריו את כל השאר. אם ישראל לא מבצע את משימתו זו, מרגיש לחץ מכל אלה שנעצרו אחריו. המערכת הכללית דוחפת את כולם מאחור, ואז הם לוחצים על כוח החלוץ שטעה בדרכו ושכח על ייעודו.

זאת התמונה שאנחנו רואים היום בעולם. חלק גדול מעם ישראל אין לו שמץ של מושג על משימתו המיוחדת. אף על פי שזה כתוב בספרים שלנו, העם לא רואה זאת ולא רוצה לקרוא, לא מבין שזה קשור אליו. כמו כן, מנהיגי העם לא מראים לו על כך.

יוצא, שעקב ההתרחקות מהמשימה שלנו, אנחנו מתדרדרים יותר ויותר. בכך אנחנו מחמירים את מצבנו ומרגישים יחס שלילי יותר ויותר של אומות העולם כלפינו, כאשר אומות העולם הם אותו החלק באנושות שאמור ללכת אחרינו בדרך שאנחנו סוללים.

בלעדינו, האנושות לא תצליח לסלול לעצמה את הדרך. הסדר הוא כזה, שישראל חייב ללכת בראש. נקווה שנוכל להסביר זאת גם לכוח החלוץ עצמו, ובכלל לכל היתר – לא רק לעם ישראל, אלא גם לכל עמי העולם.

כבר בבבל העתיקה, אברהם אבינו סיפר על הבריאה, על הדרך שהיא צריכה לעבור, על משימתו של האדם בדרך הזו – שהוא חייב לדאוג לטבע כולו.

כאשר ישראל מתקן את עצמו, הוא מתקן גם את אומות העולם ודרכם מתקן הטבע החי, הצומח והדומם. עלינו לדאוג להכול. ככל שאנחנו מתעכבים יותר בתיקון של עצמנו, כך גורמים לכאוס גדול יותר בטבע, באקולוגיה.

על ישראל להרגיש עצמו כוח חלוץ ולבצע משימתו.

דוד המלך כותב בספר תהלים: "אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי". הלחץ שמופעל עלינו מכל הכיוונים נקרא "טוב וחסד" שרודף אותנו כל החיים, כי בלעדיו היינו שוכחים על המשימה הנעלה המוטלת עלינו.

מתוך ההכנה לשיעור, 23.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ישראל, זה לא לאום, אלא נטייה כלפי מעלה
היררכיה רוחנית
פצע כואב על גוף האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest