דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח ההתגברות, חלק ב'

כוח ההתגברות, חלק ב'

שאלה: יוצא, שכל ההתגברות היא בזה, איזה רצון בתוכי ינצח?

תשובתי: אם ההורים מענישים אותי, בכך שמחייבים אותי לעשות את שיעורי הבית, אז הרצון שלי להיפטר ממכות הופך להיות חזק יותר מהרצון לנוח, ואני הולך ומקיים את כל מה שנדרש.

אנחנו תמיד פועלים לפי הרצון שלנו. השאלה היא רק, האם זה הרצון שלי שמחייב אותי לפעולה או זה רצון של מישהו זר? אם הרצון הזה מופיע ישירות בי, אז אני מממש אותו בשמחה וזה לא דורש ממני התגברות.

אבל אם אני רואה שהרצון לא שלי, אז זה נקרא כפייה. בסופו של דבר, אני גם כן מבצע את הנדרש מרצוני, בזה שעושה חשבון שאחרת אני אקבל עונש או שלא יהיה לי כסף לאוכל. אבל לזה מחייב אותי הרצון של אדם אחר ולא הרצון הראשוני שלי, ולכן אני עושה את זה לא בשמחה.

כלומר, בפעולה עצמה כבר אין התגברות! אני תמיד מבצע הכול לפי הרצון: או לפי הרצון שהופיע ישירות בי, או לפי הרצון שלוחץ עליי ומחייב אותי. אבל ההתגברות היא בזה, כדי לרכוש בעצמי רצונות טובים, שמועילים לי. ולכן אני באופן מכוון סופג אותם מהסביבה.

לדוגמה, ההורים שלי רצו שאני אהיה מוזיקאי. ולכן אבא שלי כל הזמן היה לוקח אותי לראות סרטים על מוזיקאים. הוא רצה שאני אקבל התפעלות מחייהם, מהתהילה, מהפרסום העולמי וגם כן ארצה להיות כזה. אבל הדבר היחיד שזכור לי משם, כיצד הם בסופו של דבר סיימו את חייהם ומתו, אני הרי הייתי ילד בן שש או שבע.

על סמך הדוגמאות הללו ההורים שלי רצו להחדיר לתוכי רצון לעסוק במוזיקה, אבל הוא לא נתפס בי, ואני מאוד סבלתי מהלימודים בבית הספר למוזיקה. מכאן רואים, שההתגברות שייכת לאדם שמבין מה נחוץ לו. אין לו ברירה, ולכן הוא מתגבר על הרצון ההתחלתי שלו ורוכש רצון חדש.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 383, 27.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוח ההתגברות, חלק 1
התגברות על פני המאבק בתחנות רוח
מדרגות ההתגברות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest