דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / כוחות על-טבעיים

כוחות על-טבעיים

שאלה: האם קיימים בעולמנו כוחות על-טבעיים?

תשובתי: רק ביחס לאדם ניתן למדוד מה טבעי ומה אינו טבעי, בהתאם לטבעו ולרמת התפתחותו. נניח, אם לפני 500 שנה היו מראים לאדם מטוס, הוא היה נבהל: ציפור מברזל עפה באוויר ואפילו אינה מנופפת בכנפיה!

אם משהו הוא "על-טבעי" זה לגמרי לא אומר שהוא חזק יותר. עכשיו יש משהו שמנהל אותי, ומחר אני אנהל. "על-טבעי" פירושו "מעל לטבע שלי", משהו שלעולם לא אשיג בדרך הטבעית. הטבע של העולם שלנו הוא אגואיסטי לגמרי: הרצון לקבל הנאה מכל מה שאפשר, להימשך לטוב והמועיל ולהתרחק מהרע והמזיק. מעל לרמה הזאת נמצא הטבע ההפוך: המשפיע, האוהב.

כוחות ההשפעה והאהבה הם גדולים יותר מהטבע שלנו, ולכן אין להם את ההגבלות שנובעות מהתפיסה שמתמקדת בתועלת האישית בלבד. תוכל להכניס אותם לפעולה רק בתנאי שתרכוש אותם, תעלה מעל הטבע של עצמך אל הטבע ההפוך. ואז תפיסת המציאות שלך תהיה אחרת, כמו שנאמר: "עולם הפוך ראיתי". המציאות הזאת אינה מוגבלת בזמן, בתנועה ובמקום, היא אינסופית והרמונית, ללא גבולות ומגבלות. אתה משיג אותה ונמצא בה.

כרגע איננו מרגישים אותה מפני שהתכונות שלנו הפוכות ממנה. אך מי שרכש את התכונות שמעל לטבע שלו, קולט אותה. עליו ניתן לומר שיש לו כוחות על-טבעיים, והוא נקרא מקובל.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שאל את המקובל" מס' 185, 23.06.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest