דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוחות הטומאה – עוזריו של הבורא

כוחות הטומאה – עוזריו של הבורא

"קליפות" (כוחות הטומאה), זוהי מערכת מיוחדת שאינה מאפשרת לנו לגעת ברצונות, אם אין לנו מספיק כוח כדי להתגבר עליהם. הקליפות כאילו עומדות על המשמר, כמו שנאמר: " קליפה שומרת על הפרי".

אנחנו שׂונאים את הקליפות וחושבים שזה הכוחות הרעים, אך למעשׂה הן מאוד מועילות. הן מצילות אותנו, מגבילות אותנו, דוחות, מפחידות! הן בונות לפנינו כל מיני מכשולים אפשריים שנוכל להתגבר עליהם רק כשנהיה ראויים לֵמָה שנמצא מאחורי המכשולים. תארו לעצמכם מה היה קורה, אם ילד קטן היה מסוגל לעשות את כל מה שיתחשק לו, עד כמה הוא היה מזיק לעצמו ולאחרים. הטבע עצמו לא נותן לו אפשרות כזאת.

לכן קיימות שלוש הקליפות הטמאות בעולמות בי"ע, כנגד ז"ת דבינה, ז"א ומלכות: "רוח סערה", "ענן גדול" ו"אש מתלקחת". רק כשאתה עובר אותן, אתה מוצא את עצמך בעולם האצילות. הקליפות הטמאות האלה שומרות על הקדושה. עלינו להתגבר על הקליפה, להפוך להיות יותר חזקים ממנה, ואז נוכל לגעת בקדושה. ועד אז יהיה לנו עסק עם כוחות הטומאה, אם איננו מוכנים ליותר…

לכן מערכת כוחות הטומאה, הקליפות, משׂחקת תפקיד חשוב ביותר, זוהי מערכת הגנה. עלינו ללמוד להסתכל על הכול מצד הבורא שלא ברא דבר לחינם.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 06.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד להפוך אויבים לחברים
עץ בטעם תפוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest