דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להפוך אויבים לחברים

כיצד להפוך אויבים לחברים

שאלה: כיצד אפשר לתאר לעצמנו את כוחות הרשע/קליפות?

תשובתי: תאר לעצמך שישנם אנשים "טובים" שתמיד משבחים אותך, וישנם אנשים "רעים" שמענישים אותך תמיד ומביאים לך צרות. נשאלת השאלה מי מהם באמת גורם טוב ומי גורם רע? – הכול תלוי באיזו מטרה אתה מנסה להשיג.

אלה שמרביצים לך, מגלים לך את האמת, שיש בך תכונות השנואות עליהם. כך הם מראים לך את מקור הרע, את סיבת השנאה כלפיך. אם תתקן את הסיבה, תראה לפתע שכוחות עוינים אלו הופכים לידידים שלך! אז מה אתה חושב, האם מההתחלה הם היו טובים או רעים? – כנראה שטובים! ואילו האנשים ששיבחו אותך כל הזמן, לא אפשרו לך לתקן שום דבר בעצמך. הם רק מילאו את האגואיזם שלך, כך שיוצא שהם השונאים שלך, האם לא כך?!

ברור שכולם רוצים שמסביבם יהיו אנשים "טובים" שמשבחים אותנו, אך הם מקלקלים את העולם! עלינו לאהוב את הקליפות, להעריך את פרעה! כל שונאינו מראים לנו את המקומות הלא מתוקנים, ואם אנחנו רואים בעזרתם את התיקונים שצריך לעשות, אז עלינו להיות אסירי תודה להם על כך.

כל העבודה שלנו היא לגדול ולהתחנך, ברור שאלו התכונות שאפשר לתקנן ולגדול על חשבון זה. שנאה לקליפות היא קטנות, צריך לראות את המקור שלהן, כי האור העליון עובר דרכן, דרך הרצונות המקולקלים שלנו ומראה לנו את הקלקולים מהצד, בתור זרים, כוחות הרשע, קליפות. זה נקרא "מום". אתה רואה את עצמך במראה ורואה את הפנים שלך, שאינך אוהב אותם! את מי עליך להאשים, את המראה או את עצמך? הקליפה היא המראה שלנו. כל המומים שהיא מראה לנו נמצאים בתוכנו (כפי שכל העולם שאנחנו רואים סביבנו).

כל האסונות והבעיות שקורים לנו, מהקטנים עד הגדולים ביותר, הם ההשתקפות של התכונות הפנימיות שלנו. לכן אי אפשר ללא הקליפות! לא היינו יכולים להשיג דבר, לא היינו מרגישים או מבדילים שום דבר. ממה היינו מתחילים את התיקון אם לא מהקליפות? אי אפשר לתקן פגם, אם לא מגלים את סיבתו. תפקיד הקליפות להראות לנו את הקלקולים שלנו. זהו הדבר הנחוץ לנו ביותר! ידוע לנו שאפשר לחדור לפרי דרך הקליפה בלבד.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 06.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
עץ בטעם תפוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest