כוונת מדויקת

שאלה: נאמר, שצריך לאהוב את הזולת כמו את עצמך. האם הכוונה היא שעליי לאהוב את כל בני האדם בחיים הרגילים, ולהתייחס אליהם כפי שאני רוצה שיתייחסו אליי?

תשובתי: "ואהבת לרעך כמוך" הוא כלל הבריאה מצד הבורא, שאליו עלינו להגיע בסופו של דבר. מכל הלב וברצון שלם עלינו להגיע לאהבה.

בלתי אפשרי להכריח לאהוב. אם אתה אוהב מישהו, אז אתה אוהב, ואם אינך אוהב, אז אין מה לעשות. ודאי שאפשר לגדל את האהבה ולפתח אותה אך בכל זאת, זאת שאלה של רגש. לכן איננו אומרים שעליך לאהוב מייד את כל האנושות כמו את עצמך. זה בלתי אפשרי. אם אתה אומר שאתה אוהב את כולם, זה כמו לא לאהוב אף אחד.

אך את האדם שכבר בשל, אחרי הרבה גלגולים, להתחיל לעלות רוחנית, מביאים לקבוצה. ובתוך הקבוצה הזאת ניתנת לו האפשרות לממש את התנאי של אהבת הזולת, כמו לעצמו.

בקנה המידה של העולם כולו זה בלתי אפשרי, אך בתוך קבוצה קטנה אפשר להשיג יחס כזה, שתתייחס לחבריך כפי שאתה חושב להתייחס לבורא. ותבדוק שאינך משקר לעצמך. אם היה לפניך הבורא, והיית אוהב אותו יותר מאת חבריך, זה אומר שעדיין אינך על הדרך הנכונה.

ישראל (אדם המכוון ישר לבורא), האור המחזיר למוטב והבורא, צריכים להימצא על אותו הקו, ללא שום סטייה.

אינני יכול להעמיד את הבורא מצד אחד ואת הסביבה מהצד השני, ולהשתוקק הרבה לבורא, ואילו לחברים רק קצת. צריך להבין שהבורא והקבוצה הם היינו הך. אתה כביכול מכוון עם הרובה, והעין שלך, הכוונה שלך והמטרה שלך צריכים להתלכד בקו אחד. אך אינך רואה את המטרה, מכיוון שהבורא נסתר. כשאתה משתוקק לקבוצה, בסופו של דבר אתה מגלה שהוא מתגלה בה. אתם נפגשים בקבוצה, אתה מגיע עם הכלי (הרצון) שלך, והוא מגיע עם האור.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 08.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הסביבה במקום הבורא
הקבוצה האהובה שלי
מה נותנת לנו אהבת הזולת?

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/zs5Ka

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest