דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כדי להיוולד מהר יותר

כדי להיוולד מהר יותר

כנס הערבות העולמי, שיעור מס' 7

שאלה: אמרת שאנחנו נמצאים בתהליך הלידה הרוחנית. כיצד לבצע את הלידה הזאת? ולאחר שהיא תסתיים, כיצד ניתן לשמר את המצב הזה ולאפשר את המשך הגדילה?

תשובתי: תהליך הלידה כולל בתוכו שני כוחות: כוחו של העובר עצמו וכוחה של אימו: הכוח החיצון שלוחץ כדי ללדת, והכוח הפנימי להתחבר ברצון אחד. ואז אנחנו מוכנים להיוולד. הרי מה שנולד מאיתנו הוא הרצון הכללי האחד שלנו, שבו אנחנו מתחילים להרגיש את המציאות שכבר קיימת בינינו, אך נסתרת מאיתנו על ידי האגו שלנו. לכן חכמת הקבלה נקראת "חכמת הנסתר". הרי היא מגלה את מה שנסתר מאיתנו.

כדי לגלות אותה, אנחנו זקוקים לכוחות חיצוניים שילחצו עלינו. או שהטבע מבצע זאת, או שאנחנו מייצרים כזה לחץ על ידי יצירת הסביבה הסובבת שלנו. רצוי שהחלק הנשי שלנו יפעיל עלינו לחץ חיצוני, כדי שאנחנו, החלק הגברי, ניאלץ לחזור לחיבור, כך שמתוך כל השאיפות שלנו לגילוי המציאות העליונה, תיווצר השתוקקות אחת – ואז נגלה את מה שנקרא "הלידה אל העולם החדש", בדומה לצורה שבה אנחנו נולדים אל העולם שלנו.

מורגש לפי השאלות, הרצונות, זרימת המחשבות, הזרם הכללי והרוח הכללית, שמשתתפי הכנס הזה מתחילים להרגיש את המציאות הזאת שמתעוררת מעלינו.

מתוך שיעור מס' 7 בכנס הערבות העולמי, 08.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אין דבר כזה שיעור אחרון!
לא להלחיץ, אבל ללחוץ
לידתה של מדרגה חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest