דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כדי לא לשרוף את הזמן לחינם…

כדי לא לשרוף את הזמן לחינם…

שאלה: אמרת שהאמצעי היחיד שמסוגל להחזיק את האדם בכוונה הנכונה הוא השפעת הסביבה. משמע שיש לאדם אמצעי אחד להתקדם: ליצור כזאת סביבה, כמו בכנס במדבר, שכל הזמן תעורר אותו להישאר בכוונה הנכונה ובתכונת ההשפעה?

תשובתי: רק זה בלבד! ללא השפעת הסביבה האדם מאבד את עצמו. ישנם הרבה אנשים שיושבים בבית, רואים סדרות בטלוויזיה, קוראים ספרי בילוש ורומנים, פשוט שורפים את הזמן. הזמן עובר, והם מרגישים שהם לא מסוגלים לעשות שום דבר עם עצמם. נותנים להם להרגיש שהזמן שלהם פשוט ריק והם לא מסוגלים לעשות שום דבר בקשר לזה.

אני מקבל כאלה תלונות: "אני לא עושה כלום! איך אני יכול לצאת מזה?". האדם מבטיח לעצמו שממחר הוא ייקח את עצמו בידיים, אבל למחרת קורה אותו הדבר. עובר עוד יום, ועוד יום… והזמן אינו חוזר בחזרה.

אז מה לעשות? – אין מה לעשות! כך נותנים לאדם להבין מלמעלה שבלי השפעת הסביבה לא יהיו לו כוחות להזיז את עצמו מהמקום. הוא חייב להיכנס לסביבה הנכונה, פשוט כמו "טיפשון" קטן, כמו ילד קטן בסביבת המבוגרים. תיכנס, ותקבל מהם כוח!

כמו שאמר רבי יוסי בן קסמא: "מה אני אעשה ללא התלמידים שלי?!". האם הוא צריך לקבל מהם ידע? – לא. רק את הרצון הכללי שלהם למטרה.

מה, אין לו רצון?! הרי יש לו רצון גדול פי מיליארד מהרצון שלהם! – נכון, אבל אם הוא לא יתכלל בהם, לא יהיה לו רצון פי מיליארד + 1. בלעדיהם הוא לא יוכל לעלות הלאה אפילו לא במדרגה אחת. אם הוא יישאר לבד, ללא התלמידים, ממחר הוא יתחיל לקרוא את החדשות במקום את ספר הזוהר

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 17.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נעלה אל האור!
הדרך היחידה לשנות את עצמך
שתול עצמך בקרקע פורייה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest