דף הבית / משבר עולמי / כדור הארץ צפוי לעבור 100 שנים של מגה בצורת

כדור הארץ צפוי לעבור 100 שנים של מגה בצורת

מחקר של אוניברסיטת אורגון: בצורות קשות ביותר עלולות להפוך לתופעה רגילה במאה השנים הקרובות. במהלך הבצורת של השנים 2000-2004 במערב ארה"ב, קשירת הפחמן באטמוספרה התקצרה פי שניים, התשואה ירדה מאוד והנהרות התייבשו. ואם פליטות גזי החממה הגלובליים לא ייפסקו, העתיד יהיה אף יותר גרוע.

בצורות דומות כבר התרחשו בשנים 977-981 ו- 1146- 1151, כך ביררו המדענים בעודם חוקרים את טבעות העצים. אולם הבצורת בתחילת המאה ה-21 הגיעה בתקופת הגשמים. אם תנאי מזג האוויר יחמירו, המאה ה-21 תיכנס להיסטוריה בתור המאה של "המגה-בצורת". התקופה הזו עלולה להמשך 80-95 שנה.

התייחסותי: לא פליטות הגזים מהווים את ההשפעה הגדולה ביותר על הוצאת כדור הארץ מאיזון, אלא ההתנהגות הלא נכונה שלנו. אנחנו חייבים לצרוך מהטבע רק את מה שהכרחי בשביל חיים נורמליים (כלכלת צריכה חכמה), לעבוד בדיוק כמה שחייבים (כשעתיים ביממה). בכל שאר הזמן לעסוק בתקשורת בינינו, חיבור ופנאי.

בצורה כזאת ברמה הבהמית (ברמת הגופים שלנו) אנחנו נצרוך כמו בעלי חיים, באיזון עם הטבע, ואילו ברמת בני האדם שבתוכנו אנחנו מתחברים ומתמלאים בכוח החיבור, שאמורה למלא לחלוטין את כל הרצונות שלנו. האיזון עם הטבע מביא את כל המערכת – דומם, צומח, חי, בני אדם – לאיזון, כמו איברים בגוף אחד.

ידיעות קודמות בנושא:
האקלים הופך לבלתי ניתן לחיזוי
התחממות גלובלית, סופות, שיטפונות, בצורות
הטבע במשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest