דף הבית / כלכלה / כסף / כבר לא ניתן להציג את התמ"ג בעלייה, לפי החישוב הישן

כבר לא ניתן להציג את התמ"ג בעלייה, לפי החישוב הישן

דעתו של מ. חזין, כלכלן: הנתונים הסטטיסטיים הכלכליים הנוכחיים מתארים את המציאות באופן שגוי. עם זאת, כאשר משתמשים לאורך זמן בנתונים אפילו השגויים בעליל, ניתן להסיק את המסקנות הנכונות. לכן, יש לרשויות רצון לשנות באופן עקרוני את שיטת החישוב, וכתוצאה מכך, להציג את התמונה של העולם בעלייה.

כיום, בארה"ב מתחילים ליישם את השיטה הבינלאומית החדשה של החישוב של התוצר המקומי הגולמי, וכתוצאה מכך, התמ"ג שלהם יעלה ב- 3%.

מכיוון שלביקוש הסופי יש תפקיד מפתח בכלכלה, וכדי לעורר אותו צריך מבט אופטימי לעתיד, הנתונים הסטטיסטיים חייבים להראות צמיחה. ואם השיטות הישנות אינן יכולות לספק את זה, צריכים שיטות חדשות. השיטה החדשה במשך חודשים רבים תראה צמיחה יציבה של כלכלת ארה"ב, כדי שלא ידברו על המשבר!

התייחסותי: האם להסתיר מעצמינו את מה שקורה, זה לא להטמין את הראש בחול? הרי, כוח הקנייה בינתיים יורד, והמשבר הולך ומתגבר. החישוב צריך להיות פשוט – עד כמה אנחנו קרובים להבטיח לכל אדם (משק בית) את הדברים ההכרחיים לקיום רציונלי (מגורים, ביגוד, מזון, בריאות, השכלה, חינוך ילדים, פנסיה, ביטחון.)

אנשים צריכים לעבוד אך ורק מתוך ההכרחיות הזאת. רק זה צריך להדאיג אותנו מבחינה גשמית. וכל המשאבים האחרים (זמן וכוחות) צריכים להיות מופנים לחינוך האינטגרלי בכל מקום.

ידיעות קודמות בנושא:
התמ"ג הוא מדד כוזב בשביל המפקחים
התוצר המקומי הגולמי לנפש אינו משקף את רמת החיים
מודלים כלכליים ומליצי היושר של החמדנות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest