דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר הכוח המשלים מאחר

כאשר הכוח המשלים מאחר

Laitman_2012-02-21_1025_w.jpg

אנחנו כבר יודעים, ש"ישראל" נקראים "כלים דהשפעה" של "גלגלתא ועיניים" (ג"ע), ו"אומות העולם" נקראים "כלים דקבלה" של "אח"פ". בהתאם לזה, הכלים של "ישראל" חייבים לתקן את עצמם ראשונים ולהעביר אור לאומות העולם. התפקיד הזה מוטל על ישראל מלמעלה, כלומר על כל אחד בעולם שמקבל התעוררות באמצעות ה"נקודה שבלב" (•), ניצוצות של רצון, שפתאום מתעוררים בו. וחוץ מזה, לקטגוריית "ישראל" שייכים צאצאים של יוצאי בבל העתיקה, שאצלם בעבר הייתה "נקודה שבלב".

לכן, "ישראל", זהו מושג מורכב. ודווקא על האנשים האלה חלה החובה לתקן את עצמם, כדי להיות "אור לגויים", כלומר, להעביר את שיטת התיקון, לספק עזרה ותמיכה לכל שאר האנשים, שאצלם ה"נקודה שבלב" עדיין נסתרת.

לאחר שבירת הנשמות וההתכללות ההדדית, ה"נקודה שבלב" קיימת בכל אחד, אבל באומות העולם היא בינתיים רדומה ואין להם את הנטייה של "ישר-אל", הם אינם מרגישים בתוכם כזה דחף (↑). ולכן קיימת חוליית מעבר, גלגלתא ועיניים, ישראל, כלים דהשפעה. הטבע שלהם זהה לטבע של האור, ולכן הם יכולים להעביר אותו הלאה, לאומות העולם, בצורה המתאימה, כדי שאומות העולם יבינו איך ועל ידי מה לצאת מהמשבר הנוכחי.

יש כאן נקודה מאוד חשובה. הבורא, האור המקיף (O"M), הוא מאיר גם כן לכל העמים. מתוך זה כולם מרגישים צרות ובעיות, שליליות, מינוס (–). אבל הם לא מרגישים, שמסוגלים לעבוד עם המינוס הזה, עם החיסרון הזה. הם לא מקבלים עזרה ותמיכה מלמעלה. הפלוס (+) לא מגיע אליהם, אין שיטה. ולכן בקרב אומות העולם שורה שנאה כלפי ישראל, שאותו הם מאשימים בכל הצרות שלהם.

מדובר כאן על חוקים וכוחות של הטבע. אין מה לעשות, כך הם פועלים. עד שישראל לא יצליחו לאזן את החסרונות שהתעוררו באומות העולם על ידי "האור המקיף", בעזרת "האור הפנימי" מהבורא, עד שה"מינוס" של אומות העולם לא ינוטרל על ידי ה"פלוס" מצד ישראל, הם כל הזמן ישנאו ויאשימו אותו, אם לא בחוסר תמיכה, שעל ההכרחיות שלה הם לא יודעים, אז לבטח בכל הצרות שלהם. אסונות טבע, רעב, מחלות, בכל דבר יהיו אשמים היהודים, כפי שזה כבר קרה הרבה פעמים בעבר. כל זה נובע מתוך חוסר האיזון בין הכוחות האלה, שאותם אנחנו צריכים לאזן בכזאת צורה, שלא המינוס יקדם אותנו, אלא הפלוס. להקדים תרופה למכה.

בעצם, מסביב לסכימה הזאת מסתובב הכול. וזה אומר, שאם בעולם מתרחש משהו רע, אז מי שאשם בזה הם באמת אלה ששייכים לקטגוריית "ישראל", מפני שהם לא מביאים לעולם את האור המשלים, ובזה מאפשרים לכוח הרע להתפרץ.

מתוך שיעור בנושא "מצב חרום", 28.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
"חייזרים" מבבל העתיקה
מי למעשה תלוי במי?
חלוקת היגיעה הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest