דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר ההשפעה היא למעלה מיכולתי

כאשר ההשפעה היא למעלה מיכולתי

שאלה: מה זאת "תפילת יחיד"?

תשובתי: "תפילת יחיד" היא בירור של האדם. בעיקרון, הוא יכול להתפלל "תפילת יחיד" או "תפילת רבים". "תפילה" זה נקרא חיסרון שאותו אני מגלה בלב שלי. אבל מגלה בצורה מכוונת, שבתחילה עושה בירור של התפילה, שזה נקרא "תפילה לפני התפילה". בשלב המקדים הזה אני עושה תיקונים רבים, כדי להגיע להיווצרות של חיסרון מיוחד בתוכי שיהיה מותאם לאותה מנת האור שנמצאת לפניי ושאותה אני רוצה לקנות.

אני דווקא רוכש, קונה אותה, על ידי זה שמשלם ביגיעה, בכוח, בחיסרון שלי, ב"תיאבון" שלי. אני כאילו נכנס לקונדיטוריה ו"קופא" מול מראה של עוגה מפוארת. אבל מעמידים אותי על משקל, מודדים את החיסרון שלי ואומרים:

– יש לך בסך הכול 150 גרם, ואילו העוגה הזאת עולה חצי קילוגרם. אתה לא מסוגל לקנות אותה.

אחר כך בודקים את הטעמים שלי על ידי חיישן מיוחד ואומרים:

– הטעמים שלך מקולקלים. למעשה אתה רוצה איזה גפילטע פיש ולא עוגה. אין כאן מה להשוות. תבוא בפעם אחרת, כאשר יהיו לך כמות ואיכות המתאימות לעוגה, אז תקבל אותה.

אז הנה, אני צריך חיסרון להשפעה. איפה אני יכול לקנות בעולם שלנו את החיסרון הזה, כדי לבוא איתו ל"חנות" של הבורא ולקנות את ה"עוגה" הזאת? מאיפה אפשר לקחת כסף כדי לקנות כרטיס שאיתו מכניסים אותי להשפעה? זו כבר "תפילה לפני התפילה": אני כל הזמן חושב על החיסרון בכמות ובאיכות, שבהם אני חייב להצטייד. כי אחרת לא יהיה לי כלי אמיתי.

אם אני מבין את כל התהליך הזה, אז יש בו גם "תפילת יחיד" וגם "תפילת רבים". אבל אלה הם רק שמות. למעשה אני תמיד מתפלל ביחידות, אני תמיד אחד, חוץ ממני אין כלום. אבל אני רוצה לצרף ולחבר את אלה שנמצאים כביכול מחוצה לי, כל הרצונות והמחשבות שלי שנזרקו החוצה על ידי האגו ושנראים לי מפוזרים במידת הקלקול של הכלי שלי. אני רוצה לעבוד מעל ל"עביות" הזאת של הרצון, אז במקרה כזה אני נמשך ל"תפילת רבים", בכך שרוצה לראות אותם כיחידה אחת שלמה…

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 06.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ייאוש וביטחון הם מרכיבי התפילה
לעמוד לפני האבסולוט
כיצד אגואיסט יכול להתפלל על השפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest