דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר האור חושף את הרע

כאשר האור חושף את הרע

laitman_9156_1_wp.jpg

שאלה: מתי אנחנו באמת נגיע לדרגה של "ואהבת לרעך כמוך"?

תשובתי: כרגע. מי עוצר אותך? אדם הראשון גילה את הדרך הזאת, שאר המקובלים התאימו אותה עבורנו, והיום יש לנו את כל הדרוש. במשך כל ההיסטוריה, רבים הגיעו לדרגה הזאת של "ואהבת לרעך כמוך". כל תלמידי רבי שמעון עמדו עליה.

שאלה: אבל ביניהם, כמו שהם כותבים, הייתה שנאה אדירה.

תשובתי: נכון. ובאופן זה, עם ישראל לפני יציאת מצרים, כמו שכתוב, היה ב"מ"ט שערי טומאה". אז איך אפשר שהם בקפיצה אחת ייצאו ממצב כזה גרוע לגאולה?

כל העניין הוא, ש"כל הגדול מחברו יצרו גדול ממנו". אם אני משתדל להגיע לעולם אין סוף, אז בכל מדרגה הרצון לקבל שלי נעשה יותר ויותר גבוה, יותר גדול. וכל פעם ההשפעה שבי ניצבת מול הקבלה, האגו, ה"קליפה", היצר הרע. זאת הסיבה מדוע הבורא, מלך מלכי המלכים, התגלה לעם ישראל דווקא ב-מ"ט שערי טומאה.

סך הכול, בני ישראל מתקדמים ב"קו אמצעי". ב"קליפה" האור היה עבורם כחושך וגילה את הרע שבהם (1). וכנגד זה הם ביקשו וקיבלו "אור מקיף" (או"מ), שזה המאור המחזיר למוטב, כלומר את התורה, שיטת התיקון (2). וכתוצאה מזה הם הגיעו ל"קו האמצעי" (3).

וכך מתקדם כל התהליך: הכרת הרע ב"קו שמאל", בקשה ב"קו ימין", ומעבר ל"קו אמצעי". וכך כל פעם הרע נעשה יותר גדול, וכתוצאה מזה הטוב גם כן נעשה יותר גדול, ואחר כך מופיע "הקו האמצעי", הממוצע ביניהם (Σ). לכן אני מבטיח לך, שככל שתתקדם יותר, אתה תהיה יותר גרוע, אבל הצד השלילי הזה, "קו שמאל", יתאזן כל פעם עם הצד החיובי, "קו ימין".

וזו בעיה גדולה לאדם, שדורשת עבודה גדולה. בהתחלה הוא מתייאש, לא יודע מה לעשות. נמאס לו, הוא רואה שלא יוצא מזה שום דבר. הוא לא יכול בשום צורה להצדיק את ההתקדמות ב"קו שמאל", הוא לא מבין שהתכונות החדשות האלה דווקא צריכות להתגלות בצורה רעה. כי אין אדם מתקן, אלא מה שיש בו…

מתוך שיעור על המאמר "אהבת ה' ואהבת הבריות" של בעל הסולם, 18.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לכבות את "מצב השינה"
תחייתה של האהבה
לכסות על הפער בין ההפכים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest