דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לכבות את "מצב השינה"

לכבות את "מצב השינה"

בעל הסולם, מאמר "אהבת ה' ואהבת הבריות":

"הרי בא מאמרו של הלל הזקן באותו נוכרי שבא לפניו ובקש ממנו שיגיירו כפי שמובא בגמרא: "…גיירני על מנת שתלמדני כל התורה כולה כשאני עומד על רגל אחת. וכו'. אמר לו: דעלך סני לחברך לא תעביד (מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך). זו היא כל התורה כולה, ואידך, פירושא הוא זיל גמור".

הרי אנו רואים להדיא שהוא אמר לו שכל התורה כולה היא הפירוש של הפסוק "ואהבת לרעך כמוך"."

כל התורה מספרת לי על איך שאני עולה בדרגות של "ואהבת לרעך כמוך". כל התורה, מהמילה הראשונה "בראשית" ועד המילה האחרונה, בצורה מדויקת ביותר, בדיוק אלוקי, מסבירה לי, מה צריך לעשות ומה אני עובר כדי לממש את העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך" בצורה הסופית.

שאלה: איזה דיוק זה, אם אף אחד אינו מבין על מה מדובר שם?

תשובתי: זהו תהליך: כאשר אני מתחיל לקיים את השיטה הזאת בקבוצה, אז לאט לאט מגיעה הבנה והרגשה, מה זה שנאה ואהבה, שעכשיו אני לא מרגיש והם אינם ידועים לי.

כי היום אני מרגיש שנאה ואהבה כלפי בני אדם במישור הגשמי, ואילו כאן הם מתגלים כלפי מושג האהבה הכוללת, כלפי מושג האיחוד, כלפי הדרגה הרוחנית. ואז אני מודד את עצמי כבר אחרת לגמרי.

מקודם אני הייתי חי בעולם הזה, הרגשתי כל מיני רגשות, הייתי בכל מיני יחסים עם בני אדם, בדרגה "בהמית".

אבל עכשיו אנחנו התחלנו לממש בינינו את החיבור, ובזה אנחנו עולים לרמה אחרת לגמרי. אנחנו נכנסים ופועלים בקבוצה, שלא מהווה סתם אוסף של אנשים, אלא משהו גדול יותר. בקבוצה כל מיני יחסים קושרים בינינו, כל אחד עם כולם וכולם עם כל אחד. אנחנו בונים בינינו קשר, שאני קורא לקשר הזה "כדור פטל". ודאי, שלמעשה זה לא "כדור", אלא מערכת שמתגלה בינינו. המערכת הזאת קיימת ואנחנו צריכים לעורר אותה לחיים, בזה שמשתדלים להתכלל זה בזה, להתחבר זה עם זה, בתקווה שיבוא המאור המחזיר למוטב ויחבר בינינו.

כי אנחנו רואים שאנו לא מסוגלים בעצמנו. כל פעם, אני משתדל להיות יותר טוב (1), אבל כתוצאה מזה, רואה שנהייה יותר גרוע (2). וכך, עד שאני מגיע לֵמה שמכונה "מ"ט שערי טומאה", מצבים שבהם אין בי שום דבר טוב, כאשר אני כולי רע. ואז, כנגד זה, אני מגלה את הנחיצות בבורא והצורך לעזרה.

מתוך שיעור על המאמר "אהבת ה' ואהבת הבריות" של בעל הסולם, 18.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איחוד מפוצל
מפתח להשגה
הפסיפס של נשמתי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest