דף הבית / חינוך, ילדים / גישה לחינוך

גישה לחינוך

שאלה: אני מורה כ-30 שנה וקשה לי מאוד למצוא שפה משותפת עם סטודנטים שיכולים להגיב איך שהם רוצים. בזמנינו נצפית ירידה בהתקדמות, בתרבות, באחריות מצד הצעירים, האם חכמת הקבלה מציעה לכך פתרון עקרוני?

תשובתי: אני מבין מה אנשים מחפשים, במיוחד מורים שעובדים עם תלמידים או סטודנטים. הבעיה היא בשיטת החינוך ובפדגוגיה מאחר ואף אחד אינו עוסק באמת בחינוך וסביר להניח שגם אתה לא. אתה מלמד מקצוע מסוים אבל אלו אנשים לומדים אותו ולמה עליהם להתייחס אליו בצורה נכונה? למה עליהם להיות אדיבים ומנומסים ולא להגיב בסלנג גס שמקובל על כולם? הם מדברים איתך בדיוק כפי שהם מדברים ביניהם וסבורים שזה נורמלי. הם לא נעלבים זה מזה בגלל סגנון הדיבור, עבורם זוהי צורת דיבור רגילה, אז מדוע עליהם לדבר איתך אחרת?

לא קיים באמת חינוך ובית הספר לא מחנך את הילדים. בגני הילדים ובבתי הספר יש להסביר לילדים לפחות שעתיים ביום על טבע האדם, על האופי שלו, על הפסיכולוגיה של בנים ובנות, נערים ונערות, גברים ונשים, על יחסים הדדיים בין המינים, ועל יחסים הדדיים בין צעירים ומבוגרים, אך יש להסביר הכול מנקודת מבטו של הטבע, כיצד הוא מסודר ופועל בקרב בני אדם ובאיזה אופן עלינו לשנות אותו, כל הדחפים השליליים שלנו ניתנו לנו לצורך התיקון. עלינו להושיב את הילדים במעגל ויחד איתם לדון בכל הבעיות ואז מערכת ההשכלה והחינוך יהפכו למערכת של חינוך. למרבה הצער בינתיים זה לא מתקיים ולכן כל שנה ילכו ויגדלו הפרעות סדר בבתי הספר ובמוסדות החינוך האחרים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 1.5.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest