דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יש להודות על הרע כמו על הטוב

יש להודות על הרע כמו על הטוב

laitman_2010-05_ny_04c712b13e_b-70.jpg

שאלה: מה מביא את האדם לבקשה נכונה לבורא?

תשובתי: כל עבודת האדם היא כדי להשיג תגובה נכונה על קריאתו של הבורא, השפעת האור העליון.

אני מובדל מהבורא בחמש דרגות של התפשטות האור (0-1-2-3-4) ומתחיל לקבל ממנו התרשמות בדרגה הרביעית האחרונה, היכן שאני כבר מבין "איך ולמה". אך אם לא השׂגתי את הדרגה הרביעית הזאת, אינני מבין שההתעוררות שלי נובעת מהבורא, ואז אינני פונה אליו עם הבקשה בתגובה.

אפילו שכבר מתעוררת בנו הנקודה שבלב, הרצון להשיג משהו עליון יותר, עדיין איננו מבינים לאן ללכת, מה רוצים מאיתנו ומי קורא לנו? אני פשוט מתחיל לחפש מה המשמעות בחיי, את הסיבה. כלומר זו כבר שאלה אודות הבורא, אך האדם אינו תופס זאת עדיין.

כאשר הוא מתחיל ללמוד את חכמת הקבלה, נהיה לו יותר ויותר ברור על מה הוא בכל זאת שואל, ליתר דיוק על מי? הוא מגלה שיש מי שמעיר אותו ורוצה שהאדם יענה לו חזרה. יש כאן שניים: בורא ונברא. וכל שאר העולם רק נדמה לנו שהוא קיים, כדי לעזור לנו לכוון את עצמנו בצורה נכונה חזרה אל הבורא. כמו שנאמר: "הם לא נבראו אלא לשמשני, ואני לא נבראתי אלא לשמש את קוני".

כל התיאטרון הזה של החיים, בו אנחנו צופים, נברא כדי שדרכו אנחנו נמקד ונרכז את הראייה והתגובה שלנו ונמצא את אותו הבמאי שמנהל את כל ההצגה הזאת. כאשר בין כל הבלבול והתסבוכת הזאת אנחנו מרכזים וממקדים את הראייה שלנו עליו, אנחנו מוצאים את הכיוון הנכון ומשׂיגים יחס נכון כלפיו: לפי הכוח, הריכוז והאופי, כדי לזכות לתשובה.

לכן לא צריך לזלזל בעולם ובמיוחד בסביבה שניתנה לנו, הלימוד והחברים, אלא לנצל כל רגע מהחיים שלנו כדי לברר יותר ויותר במדויק את הנקודה השורשית הזאת, ממנה מגיע אליי היחס והפנייה מצד הבורא ודרכה להחזיר את תשובתי. אם אני אארגן בצורה נכונה את תשובתי אל הבורא ממטה למעלה, אני אבין שלכל חפץ בעולם יש את היעוד שלו, ובלעדיו לא הייתי מצליח ליצור מגע עם הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 28.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
כל ימי חיי…
דרך כל התפאורות, אל הבמאי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest