דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / ישראלי, עברי, יהודי

ישראלי, עברי, יהודי

ישראלי, יהודי, עברי – בואו נעשה קצת סדר…

הכול התחיל מאברהם – בבלי, עובד אלילים, שהיה מייצר פסלים ומוכר אותם יחד עם תרח אביו. כשפרץ האגואיזם בבבל העתיקה, ביקש אברהם לגלות את הסיבה לכך, ולהבין מדוע הכול השתנה בצורה כה חדה. חקירתו הביאה אותו לגילוי העולם העליון, לגילוי הבורא, כפי שמסופר במדרש רבה.

המוצא של אברהם עצמו היה מאחד השבטים שהרכיבו את הציוויליזציה הבבלית. שמו של השבט היה "עברים", לכן קראו לו אברהם העברי.

השם "עברי" נשאר לאברהם גם בגלל שהוא עבר מארץ אבותיו, בבל, לארץ אשר הראה לו הבורא, לארץ ישראל. ארץ – מלשון רצון.

ישראל – זה השם שקיבל יעקב לאחר שניצח את האגואיזם הגדול שלו, את "עשיו". ישראל – מלשון

ישר-אל, מפני שבזה הוא כיוון את עצמו ישר אל הבורא (כוח האהבה והנתינה).

יהודי – מלשון ייחוד עם הבורא.

(להרחבה: ראו עיתון האומה של בעל הסולם, וכן ספר "שני המאורות הגדולים", עמ' 132, פרק – עברי, ישראלי ויהודי)

כוחותיו של העולם הרוחני משתלשלים אל העולם שלנו. בעולם הרוחני, נשמה שמכוונת לבורא, בלי תלות בגוף האדם, נקראת ישראל. נשמה שאינה מכוונת לבורא, שעדיין נמצאת ברדיפה אחר מטרות אגואיסטיות, נקראת אומות העולם, אפילו אם האדם הוא יהודי בעולם שלנו.

הגדרות אלה אינן תלויות בלאום. הרי על פי המערכת העליונה, כל הנשמות השתלשלו מלמעלה עד העולם שלנו, וכולן צריכות להגיע להשתוקקות לבורא ולדבקות בו. כמו שכתוב: "וכולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם", "כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים", "ונהרו אלי כל הגויים", ועוד ועוד.

אנו נמצאים בימי תיקון העולם והתעלותו עד עולם אין סוף, המקום שבו כל הנשמות מתחברות יחד לנשמה אחת כללית – "אדם הראשון". בעל הסולם מדגיש בכל מאמריו שהתיקון נוגע עתה לא רק לעם ישראל, מה שדרך אגב עדיין לא ממש מתבצע, אלא גם להפצת הקבלה כשיטת התיקון בקרב כל אומות העולם.

לסיכום, על פי העולם האמיתי, הרוחני, מוגדר האדם לפי השתוקקותו ולא לפי מוצאו. כך נקבע על ידי הבורא וכך קובעת הקבלה.

4 comments

  1. יום מחאה בינלאומי נגד כנסיית הסיינטולוגיה ייערך בשבוע הבא, ב-15 במרץ, מול מרכזי הכת בכל רחבי העולם. גם בתל-אביב ייערך מצעד, שיחל בשעה 13:00 בכיכר דיזנגוף. את האירוע העולמי מארגנת קבוצת "אנונימוס" במחאה על ההשפעה הפסיכולוגית של הכת, מנגוני שאיבת הכספים האגרסיבית מהחברים והמדיניות התוקפנית שלה כלפי מבקריה.

    רב יקר

    אשמח לשמוע את דעתך על הסיינטולוגיה.

    האם היא באמת כת?

    האם היא באמת כזאת מסוכנת?

     תודה..

  2. זוהר חקת, אות פג' , בעל הסולם

    פג) ואלו היודעים ומכוונים הלב והרצון, מוציאים ברכות ממקום המחשבה, שהיא חכמה, ויוצאים בכל הגזעים והשורשים של המדרגות בדרך ישר כראוי, עד שמתברכים העליונים ותחתונים, והשם הקדוש העליון מתברך על ידיהם. אשרי חלקם, כי הקב"ה קרוב אליהם ומזומן כנגדם, ובשעה שקוראים אותו הוא מוכן אליהם, ובשעה שהם בצרה, הוא אצלם, הוא מכבדם בעולם הזה ובעולם הבא. ז"ש כי בי חשק ואפלטהו אשגבהו כי ידע שמי.(תהלים צא)

  3. קצר ולעיניין. תודה.

  4. I couldn't understand some parts of this article o.us poetry, but I guess I just need to check some more resources regarding this, because it sounds interesting.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest