ירידה מהר סיני

"למה יאמרו מצרים לאמר ברעה הוציאם להרג אתם בהרים ולכלתם מעל פני האדמה שוב מחרון אפך והנחם על הרעה לעצך." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"ב, פסוק י"ב). כלומר כליאה נצחית בכוח הטומאה.

"ויפן וירד משה מן ההר ושני לחת העדת בידו לחת כתבים משני עבריהם מזה ומזה הם כתבים." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"ב, פסוק ט"ו).

"ירידה מן ההר", מסמלת התרחקות מהבורא, בעוד ש"עלייה להר", זו עלייה מעל לכל ההרהורים שלך.

"הר", מהמילה "הרהורים". כלומר באותו המקום שהוא שיא ההרהורים של האדם, שם הוא מוצא את הבורא.

כל מדרגה קובעת את מצבו הפנימי של האדם. לכן ירידתו של משה מההר מסמלת שהוא רוכש ביטחון, כוחות, דעת. ובכל זאת, נשאר אצלו פוטנציאל רוחני, ועם הכוח הזה הוא יורד אל עָם ישראל.

"ויפן וירד משה מן ההר ושני לחת העדת בידו לחת כתבים משני עבריהם מזה ומזה הם כתבים." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"ב, פסוק ט"ו).

שני הצדדים של לוחות הברית מסמלים את הפנים ואת האחוריים. כך שכתוב עליו משני הצדדים, זה אומר שהם זהים לחלוטין גם מצד האור וגם מצד החושך. זה אומר, שהטבע של האדם, הרצון שלו רכש את תכונת האור, לכן שני הצדדים הם זהים.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 09.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לפני הבחירה
לנצח את "עגל הזהב"
להתעלות מעל הדעת

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/7lAx4

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest