דף הבית / המשבר ופתרונו / יריבים או בעלי ברית?

יריבים או בעלי ברית?

שאלה: עכשיו, בעולם העסקים, ההכשרה המבוקשת ביותר היא ההכשרה של משא ומתן נוקשה. אבל למרות הפופולאריות, היעילות של משא ומתן כזה היא מאוד נמוכה. האם יוצא מכך, שההכשרות הן חסרות טעם מפני שאין קשר נכון בין בני האדם?

תשובתי: אם מעבירים את המשא ומתן הזה למישור אחר, מישור של יחסים הדדיים אינטגרליים טובים ואדיבים, אז אתה תקבל תוצאה מדהימה.

משום שאנחנו משיגים כאלה יחסים הדדיים, שבהם האדם מבין, מרגיש, שאתה מציע לו משהו מאוד מועיל, חם, נחוץ, שאתם מתפתחים יחד, שיש לכם קשר הדדי. אתם כבר לא יריבים ולא עומדים ליד מחסום כמו בדו-קרב, אלא אתם שותפים יותר עמוקים מפני שביניכם נרקם משהו משותף.

אם מופיעה באדם כזו תחושה, אז הוא לא מסתכל על איך שאתה נראה, איזו תוצרת השעון שלך, איזה ריהוט יש לך במשרד. אתה קונה אותו על ידי כנות ביחס שלך והוא מבין שהוא רוכש כאן שותף אמין.

אני חושב שזה הדבר החשוב ביותר במשא ומתן, מפני שבזמן של התנגדות הרבה זמן ויגיעה מבוזבזים כדי להגיע להסכמה כלשהי. כאשר אתם מתחילים יחד להסדיר כל מיני בעיות קטנות, אז הכול פתאום מתיישר, הופך להיות לא כל כך חשוב, לא הכרחי, מוסכם על שני הצדדים, ונשאר רק איזה עיקרון עיקרי שאליו אתם מוצאים גישה די קלה ומהירה. אתם קושרים את החוזה שלכם על ידי התחייבויות שונות לגמרי. זה לא סתם אקראי. עסק זה עסק, הוא צריך להיות מבוסס על חישובים מדויקים ובריאים לחלוטין, אבל תוך כדי התהליך של המשא ומתן זה מצמצם לכם את כל הדרך.

אתם רוצים להשיג תוצאה משותפת נכונה וטובה שמועילה לשני הצדדים. לכן, אם אתה תכוון את השותף שלך לכזה יחס הדדי, זה יהיה הרבה יותר טוב מאשר מערכת משא ומתן נוקשה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות האדם", תוכנית 2, חלק 1, 05.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
העסקים על סף שינויים חדים
ללא אינטגרליות אין הרמוניה
איזה עסק יצליח?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest