דף הבית / ירושלים היא הלב של העולם

ירושלים היא הלב של העולם

שאלה: מדי שנה אנחנו חוגגים את יום ירושלים. האם זהו חג רק של העם היהודי או חג עולמי, מה זה עבורך אישית?

תשובתי: כשהייתי בגיל שש, אני זוכר שהתחנכתי אצל סבים וסבתות. סבא אחד היה דתי והסבא השני היה קומוניסט, חילוני גמור. אני הייתי קרוב יותר לסבא הדתי. והוא סיפר לי על ירושלים, ועל ישראל. כאשר עליתי לישראל ובפעם הראשונה נסעתי לירושלים, נזכרתי שסבא סיפר לי שירושלים נמצאת על הר ולשם צריך לעלות. זה ריגש אותי עד דמעות בזמנו, סבא אמנם נפטר מזמן, אבל הוא חלם על ירושלים, זה היה חלום של דורות, והנה אני, הנכד שלו עולה לירושלים. ירושלים, זה מקום מיוחד, המרכז הרוחני של העולם. ירושלים, זו נקודה שבה מרוכזים כוחות עצומים של היקום. אני מתכוון לנקודה הרוחנית, ולא הגשמית.

שאלה: זו לא אותה ירושלים שנמצאת היום בישראל?

תשובתי: לא. לא כדור הארץ ולא  הגיאוגרפיה שייכים לזה. לאבנים האלה אין כל משמעות. אני מקווה, שאף אחד לא מתכוון לבנות ולהקים שם את בית המקדש השלישי. עוד בזמנו, הרבי מלובביץ' אמר: "בשביל מה אתם צריכים את זה, תפתחו שם מוזיאון"?

הערה: אבל נאמר, שבית המקדש השלישי יוקם על ידי כל העולם.

תשובתי: הוא יוקם על ידי כל העולם בלבבות! ירושלים, זה הלב, כלומר ריכוז של כל הרצונות, הדחפים והכמיהות האנושיות. ובלב בתוך הרצונות האלה יוקם בית המקדש. כלומר זהו מצב של הרצון, שייבנה  על פני אהבה הדדית זה לזה. ואז באהבה ההדדית הזאת יתגלה כוח האהבה העליון ביותר, הכוח הכללי של אהבה שנקרא "הבורא". אנחנו ניצור אותו.

שאלה: כלומר עבור כל אלה שמשתוקקים לבוא למצב הזה, לירושלים, זו למעשה הנקודה העליונה ביותר?

תשובתי: כן.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל ליטמן", 18.05.2020 :

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest