דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמות של המלך שלמה – "עשה האלהים את האדם ישר"

חכמות של המלך שלמה – "עשה האלהים את האדם ישר"

"עשה האלהים את האדם ישר והמה בקשו חשבנות רבים" (קהלת ז', כ"ט)

דרך ישרה היא מורכבת מאוד, מפני שהיא עומדת בסתירה מלאה לאגואיזם שלנו, אז איך נוכל ללכת בה?! אנחנו תמיד משתדלים לעשות משהו למען עצמנו ולמען עצמנו זה תמיד נגד אחרים. לכן דרך הישר בלתי אפשרית. כמו שספינת מפרשים ששטה ברוח בזווית אבל כל הזמן מתמרנת כך שאפשר יהיה לשוט כביכול נגד הרוח אבל להתקדם, כך צריך לנהוג גם האדם. כלומר הוא נאלץ לתמרן ולהתקדם קדימה, אבל זה לא פשוט.

הערה: אבל בכל זאת נאמר, שאלוהים עשה את האדם ישר.

תשובתי: עשה אלוקים את האדם ישר, הכוונה היא לאב טיפוס של האדם הרוחני. אבל למעשה, כאשר הופיע אדם בעולם שלנו, התברר שהוא הפוך לחלוטין. ואיך אני צריך עכשיו להגיע לאותה מטרה שאיני יכול להגיע אליה בדרך ישרה? זה לא הטבע שלי. אני כבר נפלתי ממנה. כלומר, אני מתקדם וכל הזמן מתקן ומכוון את עצמי לפיה, לאט לאט מתקן, נופל, קם ומתמרן עם רוח צדדית.

שאלה: והתחבולות של אנשים אחרים, כל המשחקים האגואיסטיים האלה שלנו?

תשובתי: לא, זה הכול תחבולות אגואיסטיות, אבל הם לא מתקדמים למטרה הזאת. אני מבין את המטרה, אני מבין את חוסר היכולת להתקדם אליה ישירות, מפני שהמצב הפנימי שלי אחר לחלוטין. אני אגואיסט ולא אלטרואיסט, כמו המטרה עצמה שאליה אני צריך להגיע, לכן אני כל הזמן מתקדם תוך כדי תמרון.

שאלה:  על האדם האגואיסטי של העולם שלנו, שלמה המלך אפילו לא מדבר?

תשובתי: לא! הוא לא יכול להתקדם, הוא מסתובב כל הזמן סביב עצמו האהוב.

שאלה: עד מתי?

תשובתי: עד שבאחד הגלגולים הוא יבין שבכל זאת צריך להתקדם.

שאלה: להתקדם על ידי תחבולות אל הדרך הישרה?

תשובתי: תחבולות נגד עצמו, נגד האגואיזם שלו.

שאלה: דווקא את זה על האדם להבין?

תשובתי: כן. ואז הוא יתקדם. זו כבר חכמה. מפני שהוא מבין את הטבע שלו, מבין שהוא צריך ללכת נגד הטבע שלו, אבל לא מסוגל בדרך ישרה. אבל כך הוא בכל זאת יכול להתחמק ובעזרתו, על ידי התמרון, לבוא אל המטרה.

שאלה: האם אתה מתמרן?

תשובתי: אף אחד לא יכול להתקדם בצורה ישרה. במיוחד בחכמת הקבלה. היא מספרת לנו איך לתמרן, איך להשתמש בכמה כוחות, כיצד להתגבר על הירידות, על העליות, כיצד לרמות את האגואיזם.

שאלה: כלומר, חכמת הקבלה מלמדת גם איך לרמות את האגואיזם שלנו?

תשובתי: בוודאי. זו הכרחיות. אבל כתוצאה מכך האדם הופך להיות חכם יותר. הוא משתמש גם באגואיזם וגם באלטרואיזם יחד, וכך מתקדם.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל ליטמן", 23.12.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest