דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יראה היא הבסיס לעבודה מוצלחת

יראה היא הבסיס לעבודה מוצלחת

כנס פיטר, שיעור מס' 2

שאלה: כעבור שעתיים של עבודה בסדנה קיבלנו הרגשה של מילוי, אושר מהחיבור. מה אמור להיות הצעד הבא? על מה צריכה להיות התפילה שלנו כדי לא לפספס את ההרגשה הזאת?

תשובה: התחלנו את הסדנה מיראה. אסור לשכוח שהיראה היא הבסיס להצלחת העבודה שלנו. כל מה שאנחנו עושים לאחר מכן, חייב להתבסס על היסוד הזה. מה שלא אעשה פיזית, איפה שלא אשוטט במחשבות שלי, אני כל הזמן שומר על היראה שלי: "האם אני נמצא בה בפנים? האם השאיפות והתקוות שלי מתממשות? האם אני מתקדם הלאה או לא?".

מאוד יתכן שאני נופל בהרגשות שלי. האם זה טוב או רע? ראיתי אצל האחרים שהם אינם מרוצים, מפני שחשבו שכאן ירימו אותם על כנפי האהבה. ואילו אחרים קיבלו זאת כמצב הנכון והגדירו את מידת היראה בצורה נכונה.

לכן, כאשר אנחנו מתחילים לדאוג: "מה קורה לי?! למה אני לא עולה?! למה אני לא נמצא בקשר נכון עם האחרים?! איפה הבהירות, ההתרעמות הפנימית, הבלבול שבי?!", מופיע פחד שמשהו קורה לי לא בסדר. והמצב הזה נפלא!

לא סתם המצווה הראשונה נקראת "מצוות יראה", פחד, דאגה. אך לא עבור עצמי, אלא עבור היכולת שלי באמת להגיע לתכונת ההשפעה.

איזו יראה יכולה להיות בתכונת ההשפעה? – קודם כל, בכך שאני מתעלה מעל עצמי, מתבטל, כי רק אז נוצרת בי יראה עבור האחרים. אני רק משתוקק לראות במה עוד אני יכול לעזור לחברים כדי שנהיה מחוברים בינינו, שנרגיש את היראה הזאת כך שהיא תחדור בתוכנו ותשרה בינינו. יראה היא עבודה הדדית, דאגה הדדית על כך שכל אחד מאיתנו יוכל להיות חלק נכון עבור כולם.

עם זאת, אני מפנה את מחשבותיי אל הקבוצה הכלל עולמית. האם נהיה מסוגלים להשיג את זה?! האם סוף סוף נוכל לחשוב על זה באופן קבוע?! אני חייב לדאוג לכך שאמלא את תפקידי כלפי כל החברים בעולם! זאת יראה, ולא הפחד האגואיסטי על עצמי.

אנחנו צריכים לדאוג לכולם, להרגיש את החברים כמו שאימא מרגישה את ילדיה. אלה הן תשומת לב ותמיכה פנימית. לא נשיג שום דבר אם נצוף על גלי האגו שלנו. ואם אתם לא מצליחים, תצעקו, תתפללו, תבקשו. אבל צריך לעשות משהו.

עכשיו קיבלנו תוספת אגו. לפני הכנס כולם היו בהתפעלות, מעודנים, מוכנים להחזיק בכל דבר, רק לא ליפול. ועכשיו, להיפך, אנחנו לא יודעים כיצד להתעלות. זה כלל: על מנת להתגבר על המדרגה הזאת, מוסיפים לנו כבדות ואנחנו חייבים להרים אותה.

אנחנו צריכים לעשות את זה ביחד. עלינו להרגיש את עצמנו כקשורים בצורה הדדית ותומכים אחד בשני.

גם אני השקעתי לא מעט כוחות, זמן, בריאות, חיים, על מנת שמשהו ייצא מזה. אני גם מסתכל על כל זה כמו כל אחד מכם, מנקודת מבט של המימוש. אנחנו תלויים אחד בשני. כפי שאתם קובעים את ההצלחה שלי, כך כל אחד מכם קובע את ההצלחה של כולם.

מתוך שיעור מס' 2, כנס פיטר, 19.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
היראה שאותה אנחנו מרגישים
בשליטת היראה
יראה שקובעת את עוצמת הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest