דף הבית / המשבר ופתרונו / יציאה ממבוי סתום

יציאה ממבוי סתום

שאלה: כשלפני 20 שנה באתי אליך לעשות סרט עלילה על חכמת הקבלה, לא חשבתי על שום דבר שקשור למשמעות החיים. לא הייתה לי מחשבה שאשאר איתך. באתי, ראיתי שאין מה לצלם: אין חוטים אדומים, אין מים קדושים, אין מגן דוד. ניגשת, התיישבת, התחלת לדבר ומהמשפט הרביעי הופיעה בי תחושה שאני בבית. אבל אני יודע שאצלך הכול היה אחרת: הרצון להבין את משמעות החיים בער בך ושרף. איך זה קורה לאדם? 

תשובתי: באופן שונה, לכל אחד סיפור משלו. אבל בעיקרון, אם להיזכר בילדות, אז כולנו שאלנו את עצמנו על משמעות החיים: "בשביל מה אנשים חיים? מה קורה איתם לאחר המוות?" וכולי. ילדים קטנים שואלים לעיתים קרובות את השאלה הזאת. אבל אחר כך זה נמחק, בעיקר כשמתחילה ההתפתחות ההורמונלית שמדכאת הכול לגמרי. כעבור זמן מסוים, השאלה על משמעות החיים שוב מתחילה להופיע לעיתים. אבל בעולם שלנו ההנהגה העליונה לא סומכת על זה שיתעוררו בנו שאלות כאלה, לכן היא דוחפת אותנו על ידי ייסורים וחוסר משמעות בחיים.

נכנסנו למבוי סתום שנקבע בכוונה על ידי ההנהגה העליונה. אם נפתח ספרי קבלה שנכתבו עוד לפני 5,000-4,000 שנה, אז שם נאמר שהעולם יבוא למבוי הסתום שלו בסוף המאה ה-20, תחילת המאה ה-21. דווקא הזמן שלנו צריך להפוך להיות הכניסה להשגת העולם העליון של כל האנושות.

שאלה: כלומר, אתה סבור שמבוי סתום זה טוב?

תשובתי: ומה עוד יחייב את האדם להשקיע מאמצים ולעלות מעל עצמו? רק מבוי סתום. אחרת נישאר באותה דרגה בהמית של ההתפתחות. אבל זה לא מתוכנן בטבע. אנחנו יכולים להחזיק מעמד במצב הנוכחי עוד כמה עשרות שנים, אבל אין בזה לגמרי שום צורך, מפני שאלה יהיו שנים של ייסורים עצומים, זעזועים, עצבים, דאגות, חוסר ערך והמוות ייראה כהצלה. אם לא נבצע את הפריצה הזו, אז לעולם הוכנו ייסורים עצומים. כי הם כולם מכוונים כדי לדחוף אותנו למדרגה הבאה יותר עליונה. ואם לא נעשה את הפריצה הזאת, אז הייסורים יעשו זאת במקומנו.

שאלה: מה התועלת בהסברים, אם העולם בכל זאת הולך בדרך שלו…?

תשובתי: לא, זה לא כך. קיימת תוכנית הבריאה שמתגשמת בחיים. בספרי הקבלה מתוארת כל האבולוציה שלנו, החל מהיוולדו של כדור הארץ לפני מיליארדי שנים, ועד לזמן שלנו. עוד הרבה לפני דרווין ושאר המדענים והפילוסופים, המקובלים כתבו על כך שהעולם מתפתח לפי תוכנית מסוימת. ועכשיו התוכנית הזאת מגיעה לסיום של המימוש הגשמי שלה. אנחנו בחרנו למעשה הכול מתוך מה שהיינו צריכים לעשות ולכן המדע, התרבות, המשפחה, כל מה שהאדם עוסק בו בעולם שלנו, מגיע למבוי סתום. דווקא המבוי הסתום הזה צריך לדחוף אותנו כלפי מעלה.

שאלה: אם הכול מתוכנן מראש, אז בשביל מה להשקיע מאמצים?

תשובתי: כדי שנתקדם קדימה בעצמנו ונשיג מהר את מטרת הבריאה על ידי השגת החכמה, ולא בצורה מאולצת כמו בהמות שבורחות מייסורים שמכים בהן מאחור. אז העלייה שלנו למדרגה הבאה תהיה רצויה ומשמחת.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 20.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest