דף הבית / אקטואליה / על סף אינתיפאדה שלישית – חלק ה' – לא ישארו אויבים חיצוניים

על סף אינתיפאדה שלישית – חלק ה' – לא ישארו אויבים חיצוניים

בעל הסולם כתב במאמר "הגלות והגאולה": "ומתוך זה הנני להציע לבית ישראל, שיאמרו לצרותינו די, ויעשו חשבון, חשבון אנושי על כל פנים, מכל אלו הרפתקאות, ששינו ושילשו עלינו, וגם פה בארצינו. שאין לנו כל תקוה להאחז על הקרקע בתור אומה, כל עוד שלא נקבל את תורתינו הקדושה, בלי שום הקלות, זולת בתנאי האחרון של העבודה לשמה, ולא לשם עצמו, בשיור אנוכיי. כל עוד שלא נגביה את מטרתינו מתוך חיים הגשמיים, לא יהיה לנו תקומה גשמית, כי הרוחני והגשמי שבנו אינם יכולים לדור בכפיפה אחת, כי אנו בני האידיאה".

עם ישראל נוצר מתוך רעיון (אידיאה), מתוך השתוקקות להגיע להידמות והשתוות עם הטבע, דבקות עם הכוח העליון. ולכן אנחנו חייבים להתקיים באיחוד, ובזה מסתכמת השיטה של אברהם אבינו. למה הוא נחשב לאבינו, אם לא מקיימים את העקרונות שלו? כשחיים בפירוד אנחנו לא תואמים לטבע שלנו, וזה לא יכול להימשך זמן רב. המקובלים כותבים שלפני קרוב למאה שנה קיבלנו רשות לחזור לארץ ישראל, רק בתנאי שנממש כאן את החוק של ערבות הדדית, של איחוד. באופן כזה ניצור קשר בין הכוח הפנימי של הטבע, בין האיחוד הטמון ביסודו, ובין כל אומות העולם, כל האנושות. זה לא סתם מילים יפות, כי אנחנו הרי רואים כיצד החוקים האלה פועלים בתוך החברה האנושית, בזה שמזמינים התקפות על ישראל ושנאה ללא שום סיבה. אין כל הסבר הגיוני ליחס השלילי כלפי ישראל, מצד כל העולם. זוהי תופעה עד כדי כך מוזרה, שככל הנראה פועל כאן איזה חוק מיוחד והשנאה לא תיעלם מעצמה. 

גם אני, כשהייתי בן עשרים, ניסיתי לפתור את החידה הזאת: למה האנטישמים כל כך שונאים אותי ללא שום סיבה. חשבתי שאני אגיע לישראל, לעם שלי, שאף אחד לא יישנא אותי פה ואיפה ששורים יחסים טובים. אבל כשהגעתי לישראל גיליתי יחסים בין האנשים, שלעיתים ניראים אפילו גרועים יותר מאשר בחו"ל. השנאה הזאת מנוגדת לטבע של העם שלנו, ולכן לא נוכל להתקיים עד שלא נקיים את התנאי של אברהם אבינו ולא נתאחד כאיש אחד בלב אחד.

שאלה: יוצא, שיחסים בין היהודים בישראל קובעים כיצד הערבים שחיים בישראל יתייחסו אלינו?

תשובתי: בספר הזוהר כתוב, שאם נתייחס זה לזה באהבה, אף אחד לא יוכל לגרום לנו שום נזק. לא ישארו שום אויבים חיצוניים.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 11.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest