דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ילדי היקום, חלק 4

ילדי היקום, חלק 4

אנשים שחוקרים ולומדים את חוקי היקום, מדברים מתוך רגש פנימי, שהוא כולו, מהות, תוכנית, מחשבה. וקודם כל, כל המערכת הזאת היא בהחלט יחידה. כל החלקים שלה מקושרים זה עם זה. זה באמת כך, אפילו במסגרות של השׂכל ההגיוני הנוכחי שלנו.

כי אם הם כולם נוצרו ממקור אחד באמצעות "המפץ הגדול", אז ודאי, שמאז והלאה הם התפתחו, אפילו בכיוונים שונים, בזה שהולידו תופעות שונות, אבל בהתאם לחוקי המערכת הפועלים בה.

שום דבר אינו קורה במקרה, וחוסר החוקיות שכל כך אופייני לחברה האנושית, אינו אפשרי ביקום. לכל דבר יש את הסיבות והתוצאות משלו. ומשמעות הדבר היא, שתוצאות "המפץ הגדול", בהתאם לחוקים של שיתוף פעולה הדדי של חלקים וכוחות שונים, מהוות מערכת סגורה אחת.

לא במקרה אנשים עוד מימי קדם החלו לחשב לפי הכוכבים את גורלם, אירועים בקנה מידה גדול שמתרחשים על פני כדור הארץ, מזג אוויר, כל מיני תופעות, כולל תת קרקעיות ואוויריות. כל זה מצביע על כך, שעל סמך ניסיון של אלף שנים של צפייה ומעקב אחרי השמיים, הטבע, האקלים ובני האדם, אפשר להבחין בקשרים ולערוך כל מיני טבלאות השייכות לכל מיני תחומי ידע שונים, בין אם מדובר באסטרולוגיה, אסטרונומיה, או כל דבר אחר.

בסופו של דבר, אנחנו מחפשים דווקא קשרים, מפני שבמודע או שלא במודע, אנו רואים, שכל זה מהווה מערכת אחת יחידה.

וכמו כן אנחנו רואים, שהתפתחות היקום אינה מתבטאת בלידה ובהתפשטות החלקיקים של החומר שנמשכים עד עתה. למען האמת, זו צפייה סובייקטיבית שלנו, ואז נשאלת שאלה רצינית: האם זה בפועל באמת כך או שזה רק מצטייר בתפיסה שלנו?

נשפוט לפי מה שאנו רואים. ובכן, החלקיקים המתפשטים החלו גם כן להתאסף באיזה שהן הצטברויות. האנרגיה ההתחלתית החלה עם הזמן לייצר כל מיני קרישים, גופים, כגון ענני גז, כוכבים, חומר פלנטארי, וכדומה. כל החלקים האלה נוצרים דווקא הודות לריכוז, הצטברות של החומר. במילים אחרות, מצד אחד, יש פיזור חלקים, אבל מצד שני, יש איסוף שלהם, צימוד. ושתי המגמות האלה אינן סותרות זו את זו, אלא מלוות זו את זו.

המגמה של הפיזור כביכול נועדה "למלא" את היקום. בתחילת "המפץ הגדול", קודם נוצר ה"מקום" עצמו, שאנחנו סוברים שהוא אין סופי, דרך אגב, מבלי שיהיו לנו לכך ביסוסים ריאליים. באופן זהה, כאשר אני מביט לתוך בור חשוך עמוק, אני יכול לקרוא לו חסר תחתית. אבל נשאלת השאלה: האם באמת היקום מתרחב או שמודל אינפלציוני משקף רק את התפיסה שלנו? את ה"ניואנס" הזה צריך תמיד להחזיק בראש.

באופן כללי, הבעיה שלנו היא, שבכל מדידה אנחנו לא מוסיפים הערת הסבר: "בהתאם לתפיסה האנושית".

ובכן, קיימת מגמה ל"מילוי" החלל שנוצר, שבתוכו האנרגיה שפרצה יצרה חלקים וארגנה אותם בהתאם לתוכנית הכללית המקורית. כפי שניתן לראות, התפתחות החומר היא, שחלקיקים, חלקי החומר, מתאספים ליחידות גדולות יותר, בזה שיוצרים ביניהם, על ידי קירוב וריחוק, כל מיני צורות של קשר הדדי, חיובי ושלילי.

ודאי, זה לא יותר מאשר מונחים שנלקחו מהלקסיקון שלנו. ועד עתה התהליך הזה ממחיש דינמיקה גדולה במהירויות עצומות עבורנו.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 308, 02.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ילדי היקום, חלק 3
ילדי היקום, חלק 2
ילדי היקום, חלק 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest