דף הבית / חינוך, ילדים / יישור לאינטגרליות

יישור לאינטגרליות

Laitman_2010-12-05_8711_us.jpg

שאלה: בפסיכולוגיה יש שתי צורות עבודה עיקריות: דינמיקה קבוצתית, כאשר תוך כדי תהליך הלימוד משתתפים כולם יחד, והצורה השנייה, שמחלקים את האנשים לזוגות, או לקבוצות קטנות, ולאחר מכן הם שוב מתחברים יחד. האם בלימוד האינטגרלי יש מקום גם לזה וגם לזה?

תשובתי: כמובן. העיקר שהאנשים יקלטו את החומר ובסופו של דבר יתחברו ביחד, וכמו כן יגיעו למסקנה או להבנה המשותפת שהאיחוד יכול להיות כזה רב גווני.

שאלה: האם, בסופו של דבר, בכל פעולה אנחנו צריכים להגיע לאיחוד הכללי, לרעיון הכללי?

תשובתי: כן. אבל היא יכולה להיות מיוצבת על ידי אנשים שונים באופן שונה, מפני שלכל אחד מהם יש הרגשה אישית. הם לא יכולים לענות בדיוק אותו הדבר. כי אחד מרגיש כך, השני מרגיש אחרת, אבל בעיקרון בתוכם נוצר אותו הדגם שרק מתבטא בסגנונות שונים.

שאלה: כאשר אדם נכנס לאיזו שהיא פעולה, הוא צריך "להתעורר" קצת לפני, ובסוף חשוב לסיים את התהליך ולא לחתוך אותו באמצע. אבל אתה אמרת פעם שצריך להרגיל את האדם, שהוא בכל מצב מייד יעורר את האינטגרליות

תשובתי: רק לא בתחילת הלימוד שלו. הכול מגיע עם הניסיון. אבל זה הכרחי, מפני שאנחנו צריכים להגיע למצב שבו כל רגע יכול להיות חדש עבורנו, ואנחנו תמיד נסתכל על העולם דרך המשקפיים האינטגרליות. זה הכרחי.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 26.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
פדגוגיה רב שכבתית
לימוד אינטגרלי בסגנון של כל אחד
אופן בניית הקבוצות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest