לפי חוקי הבועה

Laitman_2011-05-27_4289_w.jpg

שאלה: האם איננו נוטים במשך היום לפעולות במקום לכוונות?

תשובתי: כל העבודה שלנו נבנית על הכוונות. האם אפשר רק על ידי הפעולות להביא לשינויים אמיתיים בעולם? דרך הפצת המסר שלנו, אנחנו רוצים בכך לשנות את הכוונות של האנשים. אנחנו צריכים לפנות אליהם בכל מיני צורות שונות, כדי שהם יספגו, יקבלו השראה, ואז היחס שלהם יתחיל להשתנות.

אם היה קיים גל שעליו אפשר היה בצורה מחשבתית, באופן ישיר להעביר להם את הידע על העולם האינטגרלי, היינו עושים זאת. אך מצד שני, שיטות שדומות להיפנוזה או לזריקה לא יעזרו כאן. כי האנשים צריכים להבין, לתפוס, לנתח פנימית, את מה שאנחנו מביאים להם. אי אפשר סתם כך "להזריק" לאדם מבט אחר על העולם. הוא צריך באופן הכרתי לרכוש את הידע הזה, ללא שקר, בלבול וזיוף. אנחנו צריכים ליצור עבורו את התנאים המתאימים, שהודות להם הוא בעצמו יגיע לתוצאה הרצויה וישתווה לדעה שלנו. לכן, אפילו אם היה קיים גל של העברת נתונים מחשבתי, הוא היה רק מוריד את האדם לדרגת ה"דומם", בעוד שאנחנו, להיפך, צריכים לסייע להתפתחותו. בזה כל הבעיה.

ולכן אנחנו צריכים להציע לאדם "חומר למחשבה", שאיתו הוא יסכים או יתווכח פנימית, עד שייווצרו בתוכו המכשירים הדרושים, ה"כלים", שמאפשרים להבין בצורה משכילה את המצב. היום, בכך שהאדם "זורם בזרמי החיים", הוא אינו מסוגל להבין, להעריך מהצד את הזרימה הזאת. הוא לא חודר לעומקי הטבע כדי להבין את החוקים שלו, הוא לא מכיר את עצמו ואת הסביבה שלו.

איננו מדברים על אותה הסביבה המלאכותית שהאנשים יצרו לעצמם. בתחום הזה הם ה"מומחים", ורבים מהם מרגישים את עצמם כאן כמו דגים במים. אך המערכות הטבעיות שמניעות את האדם, את החברה ואת הטבע אינן ידועות להם. ואנחנו צריכים לפתוח להם את הגישה לכך, כדי שהם יתחילו למשש את מהות הדברים, כדי שיעשו היכרות בהתקרבות הראשונית עם חוקי היסוד של הטבע החיצוני ושל המהות האנושית. וזהו ה"בורא", אפילו שזה עדיין בצורה גשמית ומותאמת.

לאנשים בינתיים אין שום מושג בזה. הם נמצאים בחיים הרגילים, בתוך רשת מלאכותית, שטוו לעצמם. לזה הביאו אותנו התהליכים הגלובליים של המודרניזציה, האורבניזציה וכולי. כל העולם חי היום לפי החוקים האלה. ולכן לפנינו עבודה קשה מאוד: אנחנו צריכים לעורר באנשים את המשיכה לעלייה, להוביל אותם למדרגת הבירור וההרגשה החדשה, לכוונם אל השורש, כדי שתחת ההכוונה של המנגנונים המלאכותיים של הציוויליזציה הם יבחינו בקשר ההדדי הטבעי שלנו, שחודר דרך כל רמות הטבע.

בכך שאנחנו מביאים את האדם למחשבה על כך, אנחנו מכניסים אותו פנימה, למערכת שונה לחלוטין שעליה הוא לא ידע, שבכלל לא לקח אותה בחשבון. וכאן מופיעה אצלו הבעיה: הוא מתנתק מהרשת המלאכותית וצריך לפתור לעצמו שאלות בסיסיות: "מי אני ומה אני? מה זאת הסביבה, הטבע?". כי כאן מתגלה לפניו כבר סביבה אחרת, המערכת של הטבע העליון.

זאת הסיבה שהמדענים היום הרבה יותר קרובים למסר שלנו. עוד מעט אנחנו נתקרב אליהם עד למידה כזאת, שלמעשה נתחיל לדבר באותה השפה.

ומצד שני, בינתיים איננו יכולים לנהל שיחה ברמה של אנשי עסקים, תעשיינים, סוחרים, פוליטיקאים וכולי. בסביבה שלהם מתקיימים חוקי השוק…

לפנינו באמת נמצאת בעיית הפצה לא פשוטה. צריך להבין את הרגשת עולמו של האדם, את התמונה שהוא רואה לפניו, המנגנונים הסוציאליים והשירותים שבהם הוא משתמש, תחומי העניין שמניעים אותו. הוא חי ב"בועה" מלאכותית מנופחת ולא מבין על מה אנחנו מדברים.

ואילו אנחנו מדברים על כך שהאדם הוא חלק מהטבע, שבו פועלים חוקים ברורים ומוגדרים. הם מתרעמים, "על איזה חוקים מדובר, כל החוקים רשומים בחוקה". ולכן כל הבעיות "נפתרות" בדרך של חקיקה והוספה של עוד כמה סעיפים בחוק. כך גדלה המערכת המלאכותית, שבאמצעותה האנשים מקווים לשנות משהו.

בסופו של דבר העניין הגיע עד למשבר העולמי: שתי המערכות, המלאכותית והטבעית, ניצבות זו מול זו. והצרה היא, שהמערכת המלאכותית מתחילה להתפורר, בכללותה. ואילו אנחנו רוצים להביא את האנשים אל המערכת הטבעית, וזאת בעיה גדולה… גם אנחנו בעצמנו עוברים באיטיות את התהליך הזה. אז מה כבר אפשר לומר על האנושות?

לכן, אל תקווה להסתפק רק בכוונות. בתחילה צריך להיכנס לתוך ה"בועה" ולייסד קשר עם האדם. אנחנו יורדים לדרגה שלו, למצב שלו, כדי להרגיש אותו, להיות חדורים ממנו ודווקא משם להתחיל להסביר במקצת שכולנו תלויים במערכת הטבעית השנייה, באיזון וביחסים ההדדיים הנכונים איתה. מה גם, שאנחנו צריכים לפעול בעדינות, אחרת האדם לא יקבל את המסר שלנו משום שהוא מרגיש רק את ה"בועה" שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 08.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
באמצע בין הבורא לבין העולם
התגלות האינטגרליות של העולם
להצדיק את הפרוטקציה של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest