דף הבית / כללי / יחס לבעל שאינו מתעניין בקבלה

יחס לבעל שאינו מתעניין בקבלה

יחס לבעל שאינו מתעניין בקבלה
שאלה:
באיזה אופן האישה יכולה לגרום לבעלה לחפש רוחניות? נדמה לי, שאת בעלי זה לגמרי לא מעניין. אני רק התחלתי ללמוד, ובשיעור האחרון דובר על חשיבות הסביבה הנכונה. לפעמים נדמה לי, שבגלל היחס השלילי שלו, בעלי הוא סביבה רעה בשבילי. אני לא יודעת איך לשנות או לדחוף אותו. כנראה, באיזשהו מובן אני צריכה להודות לו, כיוון שהדיכאון העמוק שלי, בעקבות הנישואין שלנו, הוא זה שהביא אותי לקבלה. אני, כמובן, שמחה, אבל בו בזמן אני משתוקקת להיות עם בן זוג, שיבין אותי ושאני אוכל להסתכל עליו בכבוד.

תשובה: את צריכה לכבד אותו על היחס "הגשמי" שלו אליך ואל ילדיכם. את ההשתוקקות אל העליון נותן הבורא, בהתאם לשורש הנשמה ואין כאן לא הישג ולא חיסרון של האדם.

כל הנשים צריכות להבין את הדוגמה של קבלת התורה במעמד הר סיני: הנשים עומדות סביב הגברים ויוצרות ברצון שלהן מתח-דרישה כזו, שמאלצת את הגברים להשיג את כוח הערבות ביניהם (בין הגברים), כאשר בתגובה לכך גם על הגברים וגם על הנשים יורד גילוי האור העליון, אור הבורא.

3 comments

  1. אישה עם חיסרון

    ומי שרוצה להבין את זה טוב יותר שתיכנס לסרט המדהים מהקונגרס.

    שנותן תקווה כוח ואמונה.

  2. פתיחה לחכמת הקבלה – מחשבת הבריאה. ד' בחינות של אור ישר (קבלה למתחיל עמ' 332)

    טז) ומדמיון הנ"ל בין אדם לחברו אפשר להבין ענין הזווג דהכאה ואת האו"ח העולה על ידו, שהוא נעשה כלי קבלה חדשים על אור העליון במקום בחי"ד. כי ענין ההכאה של אור עליון, המכה בהמסך ורוצה להתפשט אל בחי"ד, יש לדמותו לענין ההפצרה לאכול אצלו. כי כמו שהוא רוצה מאד שחברו יקבל את סעודתו, כן אור העליון רוצה להתפשט למקבל. וענין המסך, המכה באור ומחזירו לאחוריו, יש לדמותו לדבר הדחיה והסרוב של חברו לקבל את סעודתו. כי דוחה את טובתו לאחור.

    וכמו שתמצא כאן, אשר דוקא הסרוב והדחיה נתהפכו ונעשו לכלי קבלה נכונים לקבל את סעודת חברו, כן תוכל לדמות לך, כי האו"ח, העולה ע"י הכאת המסך ודחיתו את האור העליון, הוא שנעשה לכלי קבלה חדשים על אור העליון, במקום הבחי"ד ששמשה לכלי קבלה מטרם צמצום א'.

    אמנם זה נתקן רק בפרצופי הקדושה דאבי"ע. אבל לא בפרצופי הקליפות ובעוה"ז, שבהם משמשת הבחי"ד עצמה לכלי קבלה. וע"כ הם נפרדים מאור העליון, כי שינוי הצורה של הבחי"ד מפריד אותם. וע"כ נבחנים הקליפות וכן הרשעים למתים, כי הם נפרדים מחיי החיים ע"י הרצון לקבל שבהם.

  3. שלום רב- בהמשך לשאלתך ברצוני להזכירך כי רוחניות לא מחפשים – חווים באמצעות מודעות . דכאון רוע הנסיון לחנך או לשנות הם למעשה הסטרא אחרא בהתגלמותה – נסי להפרד מהם זה הכל בראשך – גרשי אותם תייצרי מחשבה בונה. באשר לבעלך קיימות המון אפשרויות לתקון מערכת היחסים ( גם לעזוב אותה זאת אחת האפשרויות) מקווה שתגובתי תגיע אלייך חג שמח אבי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest