דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יחד אנחנו נהפוך את הלילה ליום!

יחד אנחנו נהפוך את הלילה ליום!

מתוך המאמר "ענין יראה ופחד שבא לפעמים להאדם", מאמר קל"ח מהספר "שמעתי":

"ואם הוא רואה, שהיראה מתגבר עליו, אזי הוא צריך לומר, שאין חס ושלום מקרה, אלא נתן לו ה' ית' הזדמנות משמים. והוא צריך לעיון ולמוד, לאיזה מטרה שלחו לו את היראה הזו. מסתמא, הוא בכדי שיוכל להתגבר ולומר "אין עוד מלבדו". ואפילו אחרי כל אלה, עדיין היראה והפחד לא הלך ממנו, אזי הוא צריך לקבל מזה דוגמא, ולומר: "באותו שיעור היראה צריך להיות בעבדות ה' ית'". היינו, שהיראת שמים, שהוא לזכות, צריך להיות בזה האופן של יראה, שיש לו עכשיו. היינו, שהגוף מתפעל מהיראה הזו החיצוניות, כן ממש באותה הצורה של התפעלות הגוף, צריך להיות יראת שמים."

כשבא פחד לאדם, צריך להבין, שזה נשלח מהבורא כדי שאנחנו נחליף את הפחד הבהמי הזה, שמורגש בתוך האגו שלנו, ליראת שמיים. באותה הצורה של הפחד צריך להסתכל לא על הרצון לקבל שלך, אלא על הרצון להשפיע שלו.

התפקיד של האדם זה לקבל את הדוגמה הזאת מלמעלה. אף על פי שהוא בעצמו לא יכול לממש אותה, וזה ממומש אחר כך על ידי המאור המחזיר למוטב, אבל חייב לפחות להתמודד עם הבירור הזה. בשביל זה הוא צריך להכין את הסביבה ואת עצמו, כדי להיות מוכן לקבל בצורה נכונה את אותם הבעיות, הפחדים, היראות, שיבואו.

הכול מתחיל מיראה, כי הרצון לקבל מרגיש רק תענוגים או ייסורים. והייסורים הגדולים ביותר עבורו, זה הפחדים: מהפחדים הקטנים ועד לאיום הגדול ביותר.

אם הרצון מנוגד לאור, אז האור העליון מזמין בו הרגשת החושך. וכאן צריך להבין, שבתשובה לחרדה האגואיסטית הזאת, שאותה אנחנו מרגישים עכשיו, אנחנו צריכים בעזרת תמיכת הסביבה, החברה, התפילה, למשוך את הכוח העליון, את המאור המחזיר למוטב, שיהפוך את הכלי קבלה שלנו לכלי השפעה.

ואז אנחנו בכל מקרה נרגיש יראה, אבל יראה מזה: מתי אנחנו נוכל להשפיע, להתחבר, להידמות לבורא, להידבק בו, לתת לו הזדמנות להתגלות לנבראים? – כך אנחנו נהפוך את החושך לאור, את הלילה ליום.

מתוך ההכנה לשיעור, 14.08.2012

One comment

  1. ראשית חכמה יראת השם,לא כבהמות נדמו,פחד שאין לו צרכים גופניים או צרכים חברתיים,כי אין עוד מלבדו, אלא פחד, שהוא לא בחיבור,רק על ידי חיבור יש קיום, והשאר מוביל על פי פחת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest