דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יום של הארה מיוחדת של רשב"י

יום של הארה מיוחדת של רשב"י

Laitman_2011-12-06_2338_w.jpg

ל"ג בעומר הוא חג מאוד חשוב לנו, מפני שקודם כל הוא מסמל את סיום התהליך של תיקון הכלים. בסך הכול יש לנו שבע ספירות: "חסד", "גבורה", "תפארת", "נצח", "הוד", "יסוד", "מלכות" (חג"ת נהי"ם) ובכל אחת יש גם כן את אותן שבע הספירות.

heb_o_rav_zohar-la-am-13_2014-05-18_lesson_pic08

לכן יוצא 7X7 = 49 ספירות וביום החמישים זהו חג השבועות.

התיקון של הכלים מסתיים ב"הוד" שב"הוד", כי "הוד" תואמת ל"מלכות": "חסד" זה "כתר", "גבורה" זה "חכמה", "תפארת" זה "בינה", "זעיר אנפין" זה "נצח", "מלכות" זה "הוד". לכן התיקון מסתיים בל"ג בעומר (ביום ה- 33): 7 ספירות של חסד, 7 ספירות של גבורה, 7 ספירות של תפארת, 7 ספירות של נצח ו- 5 ספירות של הוד, שזה סך הכול 33.

הספירה ה- 33 זה "הוד דהוד", שזה כמו מלכות של ט' ספירות ראשונות, שבהן מסתיימת ההשפעה העליונה. אם אנחנו עושים את התיקונים עד "הוד שבהוד", אז בטוח שבספירות הנותרות התיקון יתקיים, כי למעשה עבודת התיקון הסתיימה ואחר כך זה כבר מימוש בפועל מ"יסוד דהוד", דרך "יסוד" הכללי ו"מלכות" הכללית.

לכן ל"ג בעומר (33 יום לעומר) הוא יום שנחגג כיום מיוחד בתיקון הנשמה הכללית, שבה כבר מסתיימת העבודה. הלאה הכול כבר ללא ספק יתממש בצורה הנכונה.

לכן נהוג בחג הזה להדליק מדורות, כי זה חג של אור. ולכן מובן, שמיום זה רבי שמעון כבר לא צריך להישאר עם התלמידים, כי הוא סיים את תפקידו, ולכן הוא מסתלק מהעולם הזה.

אנחנו ממשיכים לספור ולברר את ימי העומר עד הסוף, עד חג השבועות, אבל מלמעלה למטה כל הספירות כבר מלאות באור וכל המצב כבר מוכן. לכן זהו יום של הסתלקות ההארה הגדולה שנקראת רשב"י.

מתוך שיעור על קטעים נבחרים מספר הזוהר, 18.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אור על סף הגילוי
ל"ג בעומר – חג האור
שיחה על ל"ג בעומר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest