דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / טנגו: צעד קדימה ושניים אחורה

טנגו: צעד קדימה ושניים אחורה

שאלה: למה, מצד אחד, אנחנו יכולים להתקדם רק בהסתרה, אבל מצד שני, הסתרה זה דבר לא טוב?

תשובתי: הסתרה זה מצב לא רע, כי בו יש לי אפשרות לגלות את הבורא בעצמי. נאמר ש"אין מקום פנוי ממנו", אבל בשבילי יש כזה מקום, כי הבורא נסתר ממני. ואילו אני צריך להוסיף להתנהגות שלי כזה יחס כאילו שאני נמצא בגילוי.

ההבדל בין הסתר לגילוי הוא בזה, שהגילוי קובע מה אני אעשה בעל כורחי. מצד אחד זה טוב, כי זה לא דורש מאמץ, כאילו שהאוטו מתדרדר מההר ולא צורך דלק.

ודאי, שזה נוח מאוד בשבילי. אבל האם הפשטות הזאת צריכה לשמח אותי, או שדווקא אני צריך לשמוח מזה שאני יכול להוסיף מאמץ משלי כדי להידבק לבורא? האם רק הוא מביא דבקות או שגם אני?

שאלה: איך ההסתרה הופכת למצב רצוי שמאפשר לי, להיפך, לחזק את הקשר עם המסתתר?

תשובתי: הכול תלוי בהכנה. בהסתרה ניתנת לי אפשרות להידמות לבורא, כמו לתינוק שהשאירו אותו לבד באמצע החדר כדי שהוא יעשה את הצעד הראשון שלו. אבל הוא בוכה ולא רוצה ללכת, מתלונן שעזבו אותו, כמו שאדם צועק לבורא: "למה עזבתני?", אבל דווקא מתוך המצב הזה הוא מתחיל להתקדם.

אחרת אני לא יכול לבנות את עצמי דומה לבורא, כלומר לרצות להיות דומה לו ולבקש עזרה שהאור ייתן לי כוח ויפרמט אותי באיזו תמונה להידמות לבורא.

אם אני שוכח מאיפה הכול מגיע, זה סימן שאין הכנה נכונה מספקת גם בי וגם בקבוצה שלי שעליה אני גם כן צריך לדאוג ולהכין אותה. הכול מסודר כך, שאני רק צריך לסדר את מה שתלוי בי. זה כמו בריקוד טנגו: צעד קדימה, צעד אחורה, פעם הבורא עושה תנועה ופעם אני עושה תנועה וכך לפי הסדר.

אבל אם אני לא עושה את התנועה שלי, אז זו כבר בעיה, והבורא נאלץ באיזו שהיא צורה להשלים את התנועה שלי. הוא צריך אז בכוח לסובב אותי לאותו כיוון, שאני אבין ממנו איזו תנועה חסרה לי, ובפעם הבאה אני אעשה אותה.

יוצא, שאם אני לא משתתף נכון בהסתרה, אז הבורא עושה במקומי את הפעולה, אבל פעולה כפולה. אני צריך לרדת לדרגה יותר תחתונה כדי להיכנס יותר עמוק לתוך ההסתרה הזאת כדי בכל זאת לרצות לצאת ממנה.

מתוך ההכנה לשיעור, 18.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ההסתרה למען הגילוי
"בצילו חמדתי"
שמחת ההשפעה, שההסתרה נסוגה מפניה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest