דף הבית / אקטואליה / יום זכויות האדם

יום זכויות האדם

הערה: בתאריך 10 דצמבר 1948, העצרת הכללית של האו"ם קיבלה הצהרה כוללת בדבר זכויות האדם, והחל משנת 1950 היום הזה מצוין כ"יום זכויות האדם". "ההצהרה הנ"ל, שהתקבלה כמעט מיד לאחר מלחמת העולם השנייה הנוראה, שרמסה את כל הזכויות האפשריות, כולל את הזכות לחיים של מיליוני בני אדם, הפכה למסמך העולמי הראשון, שעיצב את מצב זכויות האדם".

התייחסותי: מאז חלפו כבר 66 שנים, ומה עשה האו"ם כדי ליישם זאת בחיים? האם הוא מחנך את האוכלוסייה בכל המדינות כך שנתייחס בצורה אנושית יותר זה כלפי זה? או להיפך? אני לא רואה שנעשה משהו חיובי, רק מדברים ולא יותר מזה. יש אכזבה גדולה מכל ימי החג המוכרזים: יום כורי הפחם, יום הטנקיסט, יום חיל הפרשים וכדומה. כך גם יום זכויות האדם.

שאלה: במה מסתכמים לדעתך זכויות האדם?

תשובתי: זכויות האדם מסתכמות בלהבין ולהשיג את משמעות החיים. להשיג באופן ריאלי! ושלצורך זה כל הדרכים פתוחות לפניי, ואני יכול לעשות זאת. הרי זכויות האדם, הם לא בזה שהאדם יהיה שבע, שיהיה לו גג מעל הראש, משפחה, ילדים, חינוך, השכלה, פנסיה וכולי. אלה דברים בסיסיים שאפשר לספק היום בקלות רבה לכולם בעולם. אם בני אדם יבינו מה משמעות החיים, הם יהפכו את חייהם לטובים יותר ללא האו"ם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 5.12.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest