דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / יום העצמאות: אחדות זה הנשק החזק ביותר בעולם

יום העצמאות: אחדות זה הנשק החזק ביותר בעולם

שאלה: ביום העצמאות אנו עורכים מצעדים צבאיים, מספרים על העוצמה הצבאית המאפשרת לנו להיות מדינה עצמאית. האם אתה אומר שזה לא העיקר?

תשובתי: ודאי, אנחנו לא קובעים שום דבר על ידי עוצמה צבאית. זה הכול משחקי ילדים. אבל כל עוד אנחנו לא חזקים בדרגה הרוחנית, אז אנחנו צריכים להיות חזקים בדרגה הארצית.

אם היה לנו קשר פנימי חזק בינינו, אף אחד לא יכול היה להזיק לנו אף פעם. הכול תלוי במידת האחדות בינינו. בעל הסולם כתב ב"הקדמה לספר הזוהר", שרק האחדות בינינו קובעת את מידת ביטחוננו, בה תלויה העצמאות שלנו.

שאלה: המדינה צריכה להיות חזקה, כדי להגן על גבולותיה?

תשובתי: "כוח" מסוג זה מצביע על חולשתה של המדינה. אם היינו חזקים באחדות הפנימית שלנו, אז לא היה לנו צורך בצבא בכלל, מפני שאז לא היו לנו אויבים.

לכן עצמאות יכולה להיות בחופש מה"אני" שלי. כי במידה שאני יכול להתעלות מעליו בקשר עם אחרים לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך", במידה הזאת אני משתחרר מכל מיני צרות, מלחמות, טרור וכל השאר.

אנחנו צריכים לפעול על ידי הנשק הגדול והחזק ביותר בעולם – האחדות – שלה כולם מצפים מאיתנו. וכל עוד היא איננה, כל העולם הוא נגדינו, וזה רק ילך ויחמיר, מפני שכולם זקוקים לאחדות ורואים בנו את האויב שלהם.

בתת-מודע או במודע, כולם בעולם ירצו בהשמדה של המדינה והעם שלנו, מפני שהעם שלנו לא מבצע את המשימה, את השליחות שלו, ונראה בעיני כולם כנושא את הרע במקום את הטוב.

לכן יום העצמאות צריך להיות יום של בחינה מחודשת של כל תפיסת הקיום שלנו. הוא צריך להיות יום של חקר המשימה, השליחות שלנו, של הגורל שלנו, של הייעוד שלנו. ואז אנחנו נוכל לדבר על כך שמצאנו דרך להפוך להיות עצמאיים.

מתוך התוכנית "שיחות על יום העצמאות", 2.4.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest