דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / יום העצמאות: כיצד לרכוש עצמאות?

יום העצמאות: כיצד לרכוש עצמאות?

בעולם שלנו ישנם הרבה סוגים של עצמאות: מדינית, כלכלית, פוליטית, חברתית וכדומה. אבל זו עצמאות מדומה. אדם מחפש עצמאות כל חייו, אך הוא מוגבל בהכול בסופו של דבר, לכן יש צורך בגישה אחרת לרכישת עצמאות.

עם ישראל יכול להפוך להיות עצמאי רק במדינת ישראל, מפני שמבחינה גיאוגרפית זוהי הארץ שלנו. אם אנחנו מתחברים ומתאחדים בינינו בארץ שלנו, כשזה מורשה לנו על ידי ההשגחה העליונה, אז ודאי שכאן, עכשיו, בזמן הנוכחי, אנחנו יכולים לרכוש עצמאות אמיתית: אמיתית ולא מדומה.

בארץ הזאת אנחנו חייבים לתת לעולם דוגמה של עצמאות אמיתית, מפני שאין שום דבר נעלה יותר מהתכונה הזאת, שקובעת הכל. לזה שואף כל הטבע בכל הדרגות שלו! אפילו הטבע האגואיסטי של האדם שואף להשתחרר מתלות כלשהי, מפני שאחרת הוא מרגיש את עצמו פגום.

לכן עבור האגו הפנימי שלנו, אנחנו צריכים למצוא את המצב בו היינו מרגישים את עצמנו עצמאיים. מסתבר, שאפשר להשיג את זה רק באיזון של המצב האגואיסטי ביותר עם המצב האלטרואיסטי ביותר, כדי שבסופו של דבר הם יתחברו יחד.

פעם קראתי, שצריך לחיות בארץ ישראל, לפתח את המדינה הזאת, להילחם עבורה ובאופן כזה להגן על העצמאות שלנו. חשבתי שאין מוצא אחר כדי להשתחרר משלטון זר. אבל ככל שהתפתחתי הגעתי למסקנה שכך לא רוכשים עצמאות. עצמאות נרכשת דווקא בהתעלות מעל למושג המקומי הקטן של ציונות, מדיניות וכל השאר. התפקיד, המשימה שלנו, היא אוניברסלית, היא מעל לזמן ולא נוגעת לנו עצמנו באופן אישי, אלא לכל העולם. אנחנו צריכים להגשים אותה במציאות. ואז העולם באמת ישיג את העצמאות שלו באיחוד עם הכוח העליון, וייצא לדרגת קיום הבאה, לדרגת "אדם".

הכול תלוי בנו. אנחנו צריכים לגלות עצמאות מכל ההפרעות, להתעלות מעליהן ואז העולם יקבל את מה שהוא מייחל לו. כי עצמאות זהו הכוח הקובע, תכונה שמושכת ומובילה אותנו. זה מה שמורגש כהכרח גם באגואיזם וגם באלטרואיזם, והיא מושגת רק בתוך הבורא.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות על יום העצמאות", 2.4.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest